۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴

موفقیت فیلم آواتار به جیمز کامرون کمک کرد تا رییس ناسا را متقاعد کند دوربین‌های سینمایی سه‌بعدی را برای تصویربرداری دقیق از مریخ، روی مریخ‌نورد کیوریاسیتی نصب کند و سال آینده به سیاره سرخ بفرستد.

فاطمه محمدی‌نژاد: جیمز کامرون، کارگردان مشهور و برنده اسکار، قرار است در ساخت یک دوربین سه‌بعدی باکیفیت برای مریخ‌نورد بعدی ناسا، به این سازمان کمک کند. این مریخ‌نورد با نام Curiosity (کیوریاسیتی) قرار است در سال 2011 / 1390 به فضا فرستاده شود.

به گزارش سی.نت، کارگردان فیلم آواتار و دیگر فیلم‌های سینمایی علمی-تخیلی معتقد است در صورتی که کاوشگر به دوربین سه‌بعدی مجهز باشد، مردم ماموریت آن را بهتر درک می‌کنند. محاسبه هزینه‌های این پروژه باعث شد تا آزمایشگاه ناسا در مورد قرار دادن یک دوربین سه‌بعدی بر روی کیوریاسیتی تجدید نظر کند، اما کامرون تقریبا چارلز بولدن، رئیس ناسا را متقاعد کرده که این کار ایده خوبی نیست.

کامرون در حال حاضر با موسسه سیستم‌های علوم فضایی مالین واقع در سن‌دیه‌گو، کالیفرنیا برای ساخت دوربین سه‌بعدی کار می‌کند. این دوربین بر روی فضاپیمای کیوریاسیتی نصب خواهد شد.

مالین تاکنون چندین دوربین 24 و 100 میلیمتری با فواصل کانونی ثابت برای ناسا تولید کرده و هم اکنون در حال کار بر روی ساخت دوربین سه‌بعدی برای این سازمان، پیش از ارسال فضاپیمای بعدی است. این دوربین قادر است از محیط اطراف کیوریاسیتی و همچنین مناظر دوردست تصویربرداری کند.

تصمیم ناسا بر نصب دوربین سه‌بعدی، کیوریاسیتی را قادر خواهد ساخت تا از مریخ تصاویری سینمایی تهیه کند. کامرون و همکارانش برای فیلم آواتار، سیستم سبکی از دوربین‌های سه‌بعدی تولید کردند که به مخاطبان تجربه‌ بصری بی‌نظیری را هدیه می‌کرد.‌ کیوریاسیتی که با نام آزمایشگاه علمی مریخ نیز شناخته شده است، پاییز سال آینده اعزام خواهد شد، اما مدل کاملی از آن در ماه جولای/تیر گذشته رونمایی شد. ماموریت این مریخ‌پیما، بررسی قابلیت سکونت مریخ و همچنین بررسی وجود زندگی میکروبی در گذشته یا حال خواهد بود. اگر هرگونه شکل حیات یافت شود، ما آن را از طریق تصاویر سه‌بعدی خواهیم دید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 58626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =