ایران نوشت:

با گذشت 3 ماه از حادثه دلخراش مرگ دختر 5 ساله در آبنمای بوستان کوهسار، شهرداری منطقه برای پرداخت نصف دیه به خانواده قربانی اعلام آمادگی کرده است.
در این حادثه هولناک که شامگاه چهارم خرداد امسال رخ داد فاطمه کوچولو به دلیل نبود حفاظ در اطراف آبنمای بوستان کوهسار شهرک رضویه واقع درجنوب شرق تهران، به داخل پمپ کشیده شد و به شکلی دلخراش جان باخت. مأموران امداد و آتش‌نشانی هم پس ازساعت‌ها تلاش، تکه‌های بدن این کودک را بیرون کشیدند.

رضا سلیمی وکیل خانواده فاطمه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده گفت: پس از اظهار‌نظر کارشناسی رسمی دادگستری مبنی بر قصور 100 درصدی پیمانکار پارک کوهسار در مرگ دلخراش فاطمه امیری، بازپرس پرونده دستور ابلاغ نظریه به پیمانکار را صادر کرد. وکیل پیمانکار بوستان نیزاین ابلاغیه را رؤیت کرد و منتظریم که پیمانکار بوستان نیز ابلاغیه را دریافت کند و برای آخرین دفاع در دادسرای امور جنایی تهران حاضر شود.وی ادامه داد: شهرداری منطقه 15 اعلام کرده پیمانکار بوستان کوهسار مطالباتی نزد آنها دارد که برای مساعدت به خانواده فاطمه حاضرند با کسر مبلغی معادل نصف دیه از این مطالبات، آن را به خانواده قربانی پرداخت کنند. اما در مقابل خانواده فاطمه باید به پیمانکار بوستان کوهسار وکالت دهند تا پس از صدور حکم دادگاه وی به بیمه مراجعه کرده و مبلغ را از بیمه دریافت کند.

این در حالی است که طبق تبصره ماده 555 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 «در تمامی جنایاتی که مجنی علیه (کسی که ضرر و زیان دیده است) مرد نیست، تفاوت دیه زن و مرد از محل صندوق جبران خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.» در جرایم غیرعمد نیز بیمه‌ها مکلف به پرداخت کامل دیه هستند و نباید بین دیه مرد و زن تفکیک قائل شوند.
این پرونده در زمره جرایم غیرعمد می‌گنجد و طبق قانون تا دو سال می‌توان برای دیه اقدامی نکرد و بعد از دو سال قانون برای بحث دیه وارد می‌شود. محسن مدیر روستا بازپرس شعبه 6 دادستانی جنایی که رسیدگی به این پرونده را به عهده دارد ، گفت: پیمانکار شهرداری روز شنبه به دادسرا احضار  می شود تا نظر کارشناسی به وی ابلاغ شود.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =