معجزه پرتاب‌های سه امتیازی به روایت این بازیکن

ویژگی مهم بازی جعفری 3 امتیازهای نجات بخشش در بازیهاست.

علیرضا موسوی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیمی که مرداد ماه امسال قهرمان جوانان بسکتبال آسیا شد قطعا در آینده حرفهایی برای گفتن دارد. تیمی که با برنامه ریزی دقیق و استعدادیابی فدراسیون بسکتبال شکل گرفت و به نتیجه مطلوب هم رسید . مؤثرترین عضو این تیم محمدحسین جعفری است. او یکی از ارکان موفقیت تیمش در این رقابت ها بود و در پایان از سوی فدراسیون جهانی به عنوان یکی از 8 بازیکن برتر مورد تقدیر قرار گرفت. ویژگی مهم بازی او 3 امتیازهای نجات بخشش در بازیهاست. جعفری به تازگی مسابقات دانش آموزی کشور را هم با قهرمانی به پایان رساند و همچنین با تیم 3 نفره دانش آموزی در مسابقات قهرمانی جهان در اسلونی هم سوم شد.

از چه زمانی بسکتبال را شروع کردی و اولین بار کی تصمیم گرفتی که این ورزش را انتخاب کنی ؟
هنگامی که ده ساله بودم علاقه زیادی به فوتبال داشتم . البته قبل از فوتبال به دلیل اینکه پدرم از قهرمانان رشته کاراته بود این رشته را دنبال می کردم . اما علاقه شخصی خودم فوتبال بود. دو عامل در تغییرمسیر من به بسکتبال موثر بود. حمید پسر عمویم که به شدت مسابقات NBA را دنبال می کرد ، توجه من را به پیگیری مسابقات جلب کرد ، البته ما در حیاط خانه مان حلقه بسکتبال داشتیم که وی باعث نصب آن بود . عامل دوم ، ورود من به دبیرستان مصباح در سال88 بود که باعث آشنائی من با معلم ورزش آنجا آقای بشیری که از مربیان پایه باشگاه باتیس نیز بودند گردید. ایشان در واقع استعدادهای من را شناخت و مشوق من برای ورود به باشگاه و پیگیری تمرینات مرتب بودند.
اولین بار در چه مسابقاتی شرکت کردی ؟
مسابقات قهرمانی بین دبیرستانها ولی به طور جدی شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاههای نوجوانان تهران در سال 92 که البته قهرمان هم شدیم و در آن مسابقات خوب دیده شدم. آقایان صادقی و یزدانیان مربیان من در رده نوجوانان و جوانان باشگاه باتیس بودند که سخت گیری های آنان و دلسوزی هایشان در پیشرفت من بسیار موثر بودند.

معمولا پدرها دوست دارند که فرزندشان رشته آنها را ادامه دهد. با پدر مشکلی نداشتی برای ادامه بسکتبال؟
اصلا پدرم خیلی از من حمایت کردند. با توجه به اینکه مردم بازیهای توپی را بیشتر دنبال می کنند تا رشته های مبارزه ای خود پدر هم دوست داشتند که من بسکتبال را ادامه بدهم.
معمولا نوجوانان و جوانانی که الان می خواهند فوتبال را شروع کنند دوست دارند یا مسی بشوند یا رونالدو . تو چه الگویی برای خودت داشتی؟
علاقه زیادی به سبک بازی دوین وید فوق ستاره بسکتبال جهان دارم که البته وی اکنون بازنشسته شده اند . به طور کلی من بازی وی و سایر ستاره گان بسکتبال NBA را مرتب وبارها و بارها بصورت تکراری می دیدم و تحت تاثیر سبک و استیل بازی او ، سعی می کردم مثل وی بازی کنم .

چه هدفی برای خودت در نظر گرفتی ؟ سقف آرزوهایت کجاست ؟
بازیهای المپیک را که می دیدم خیلی دوست داشتم که با ایران قهرمان المپیک بشویم. من و پدرم یک شعاری داریم که شعار ژاپنی ها است. اگر کاری را بقیه انجام دادن ما هم می توانیم آن را انجام دهیم اگر کاری را بقیه انجام ندادند ما مجبوریم که آن را انجام دهیم . اما خیلی دوست دارم که در لیگ اروپا باشم . فرقی نمی کند که در رئال مادرید یا بارسا. قدم بعدی هم انشاالله لیگ NBA است.
و صحبت پایانی...
در پایان می خواهم از مربی خوب تیم ملی جوانان و کادرفنی تشکر کنم که برای همه بچه ها خیلی حمت کشیدند و امیدوارم با هدایت این کادر فنی بتوانیم در مسابقات جهانی هم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =