سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در یک نشستی خبری در آنکارا اظهار داشت: ترکیه هیچ مشکلی با کردها ندارد، بلکه مشکل ما گروه تروریستی پ.ک.ک است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مقام ترکیه، با تاکید بر اینکه هدف از این عملیات (عملیات سپر فرات) تامین امنیت مرزهای ترکیه است٬ گفت: ما این اقدام را که در پی انعکاس (عملیات سپر فرات) به عنوان حرکتی علیه کردهای سوریه و ممانعت از پیروزی کردها است، به شدت محکوم می کنیم. به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد. ترکیه با کردهای سوریه مشکلی ندارد.

ترکیه با کردهای داخل کشور، کردهای عراق و ایران و یا کردهای هرجای دنیا و مردم منطقه مشکلی ندارد. ما با پ.ک.ک مشکل داریم، مشکل با یک گروه تروریستی است.

کالین تاکید کرد: اتحادیه اروپا به جای تلاش برای یاد دادن دموکراسی به ترکیه، در رفتار و موضع خود در قبال کودتای نافرجام 15 جولای را بازنگری کند.

کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد: ''بدون تردید تلاش برای جهت دادن به کوشش صادقانه کشوری که همزمان با سه گروه تروریستی در حال مقابله است با برقراری روابط و پیوندهای دوستانه با این گروه ها و مفهوم واقعی و صحیح امنیت سازگاری ندارد.

امنیت ترکیه، به مثابه امنیت منطقه٬ اروپا و سایر مناطق است. کسانی که قصد دارند برای منافع سیاسی خود، ترکیه را تضعیف کنند٬ پیش از اینکه دیر شود، دیدگاه خود را بطور جدی و اساسی تغییر دهند''وي افزود: ''هیچ توافقی با پ.ی.د صورت نگرفته و حتی نمی تواند مورد بحث قرار گیرد زیرا پ.ی.د به عنوان شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه یک گروه تروریستی به شمار می‌رود. به هیچ وجه میان دولت جمهوری ترکیه و گروه های تروریستی مانند پ.ی.د توافقی صورت نمی گیرد''.

وی در رابطه به دیدار اردوغان و اوباما در نشست سران G-20 گفت که این دیداری طولانی خواهد بود. طبیعتا موضوع استرداد فتو (فتح الله گولن) هم مطرح خواهد شد.

311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =