ایرنا نوشت : گسترش همکاری بین شهرداری های دو کلان شهر استانبول و تهران، در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول با شهردار این شهر، مورد بحث و تبادل نظرقرار گرفت.



 محسن مرتضایی فر که به مناسبت وداع خاتمه ماموریت خود با «قدیر توپ باش» شهردار استانبول دیدارکرد ، با تاکید بر نقش قابل توجه همکاری سرکنسولگری و شهرداری در زمینه های مختلف، آن را زمینه ساز تحکیم مناسبات دو کشور توصیف کرد و تداوم این همکاریها را توصیه نمود.

سرکنسول کشورمان ضمن محکوم نمودن کودتای نافرجام ، حمایت قابل توجه مسئولین عالی رتبه کشورمان از دولت و ملت ترکیه را خاطرنشان ساخت و آن را بیانگر اهمیت راهبردی متقابل ایران - ترکیه خواند.

مرتضایی فر همچنین با اشاره به تلاشهای خود و مجموعه سرکنسولگری در گسترش همکاریهای دوجانبه فرهنگی و تحکیم مناسبات دو کشور، تصریح نمود در پست جدید خود در تهران نیز در راستای توسعه روابط بین دو کشور تلاش خواهد کرد.
توپ باش ضمن تقدیر و تشکر از ابراز همدردی مسئولین عالی رتبه کشورمان، تشریح واقعی کودتای اخیر نزد مقامات جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

شهردار استانبول از خدمات ارزنده سرکنسول کشورمان در طول دوره ماموریت در استانبول تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیداوری نمود سطح همکاری فعلی در دوره های بعد ادامه یابد .
قدیر توپ باش همچنین سفر قریب الوقوع خود به تهران به دعوت قالیباف شهردار تهران را یادآور شد و آن را زمینه ساز تقویت مناسبات فی مباین توصیف کرد.

52261 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =