دانلود فیلم در ۴۵ثانیه/ ثبت سرعت ۱.۹گیگابیت بر ثانیه روی 4G

سریع‌ترین سرعت دانلود روی شبکه نسل چهارم موبایل / 4G توسط اپراتور فنلاندی به ثبت رسید.

به گزارش خبرآنلاین، سرویس‌دهنده اینترنتی موبایل موسوم به Elisa توانست با استفاده از فناوری چینی هوآوی، سرعت دانلود روی 4G را به 1.9 گیگابیت بر ثانیه برساند.

این در حالی است که محققان دانشگاه Surry در انگلیس در فوریه امسال توانستند روی 5G سرعت دانلود 1 ترابیت بر ثانیه را به ثبت برسانند که 50 برابر سرعت نسل چهارمی است که اپراتور فنلاندی به ثبت رسانده است با این تفاوت که سرعت تست‌شده در انگلیس صرفاً مبنای اکادمیک داشته (غیر شبکه) و سرعت اپراتور فنلاندی ممکن است جنبه تجاری پیدا کند، هرچند این آزمایش نیز در محیط شبکه صورت گرفته است.

بنابراین کاربران قادرند از طریق نسل چهارم الیسا، یک فیلم بلو-ری را در 45 ثانیه دانلود کنند که این رکورد تاریخی روی موبایل محسوب می‌شود.

«وِلی-ماتی ماتیلا» مدیر اجرایی الیسا گفت در حال آزمایش روی 5G نیز هستند و به‌زودی نسل چهارم تست‌شده را راهی بازار می‌کنند.

الیسای فنلاند که می‌خواهد سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه‌ای را تا سال 2018 در تمام کشور راه‌اندازی کند، تنها اپراتوری نیست که به‌سوی سرعت‌بالا گام برداشته است، بلکه وودافون در آلمان نیز روی 4G تا پایان 2016 سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه را عرضه خواهد کرد.

«واقعیت مجازی»، فرمت 4K و فناوری‌های جدید سرعت بالاتر روی موبایل را بیش‌ازپیش لازم ساخته است.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    102 1
    4 جی ایرانسلو بگین ....خنده داره خنده دار
    • امین IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      15 2
      باز فورجی ایرانسل شرف داره به adsl. من با فورجی تا 4 مگ بر ثانیه دانلود میکنم. با adsl باید خواب همچین سرعتی رو دید.
  • امید IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    6 41
    آقا اینا در مرحله آزمایشگاهی هست. متوسط سرعت اینترنت در اروپا و آمریکا 20 مگابیت بر ثانیه هست. سرعت اینترنت ایران الان نزدیک به کشورهای اروپایی و آمریکاست. فقط مشکل اینترنت ایران اینه که نوسان داره و حجمی هست و همین ولع مردم را برای دانلود بیشتر میکنه. من با اینترنت مخابرات ویدیوهای فول اچ دی یوتوب و حتی 4k را براحتی می بینم. دیگه می خواهید با اینترنت چیکار کنید مگه؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      13 1
      سرعت اینترنت درایران نزدیک اروپاستمن الان بااینترنت 2مگ دانلود میکردم سرعتش رو256هست.پدرم دریکی از کشورهای عربی کوچک 800هزارنفری کارمیکند.بنده خدا یه ماهه اومده ایران از دست اینترنت شاکی شده بعد تومیگی ما مثل اروپاییم جل الاخالق
  • محمد A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    20 0
    اونوقت 3 جی همراه اول تو منطقه ما پیج به زور باز میکنه
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    13 0
    به جای این حرف ها محدودیت حجمی را بردارین. فقط به فکر چپاول هستین.