ایسنا نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس عنوان کردند که اظهارات اخیر علی مطهری را خلاف شان هیات رئیسه ندانسته و شکایتی از وی ندارند.

علیرضا رحیمی با اعلام این خبر گفت: پیش از این نامه‌ای از سوی جمعی از نمایندگان برای شکایت از آقای مطهری تهیه شده بود که برخی نمایندگان آن را امضا کرده بودند اما جمعی از امضا کنندگان آن نامه در نامه جدیدی خطاب به آقای لاریجانی ضمن محکوم کردن جنایات گروهک تروریستی منافقین عنوان کردند که اظهارات اخیر آقای مطهری را خلاف شئون هیات رئیسه ندانسته و قصد شکایتی علیه علی مطهری نداشته و ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: امضا کنندگان این نامه عنوان کردند که تنها در شرایط فعلی طرح این مسائل را به مصلحت نمی‌دیدند و در نامه پیشین نیز قصد شکایت از علی مطهری را نداشتند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه نامه اعتراضی نمایندگان علیه مطهری هنوز تحویل کمیسیون تدوین آیین نامه و هیات رئیسه مجلس نشده خاطر نشان کرد: این نامه تحت عنوان اعتراض به اظهارات آقای مطهری تنظیم شده و با این عنوان امضا جمع آوری شده در حالی که بعداً موضوع شکایت از نایب رئیس مجلس در این نامه گنجانده شده است.

مطهری از اختیارات هیات رئیسه سوءاستفاده نکرده‌است 

غلامعلی جعفرزاده نیز با اشاره به درخواست چند نماینده برای سلب صلاحیت علی مطهری از نایب رئیسی مجلس گفت: این درخواست هنوز به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ارجاع نشده و صرفاً در فضای رسانه‌ای مطرح شده است.

وی افزود: طبق مواد 25 و 26 آیین نامه که معترض به آقای مطهری هستند به این مواد استناد کرده‌اند اگر هرکدام از اعضای هیات رئیسه در انجام وظایف خود کوتاهی، ضعف یا قصوری داشته باشند و یا از اختیارات هیات رئیسه سوءاستفاده کنند، شکایت از آنها مورد بررسی قرار می گیرد در حالی که در مورد آقای مطهری هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است.

این عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اضافه کرد: آقای مطهری در بیرون از مجلس مطالبی را گفته که با صحبت های روز گذشته ایشان در مجلس رفع شبهه بر ابهام صورت گرفته است. طبق رایزنی‌های صورت گرفته بین اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه شکایت از آقای مطهری به این دلیل محلی از اعراب ندارد

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =