میزان نوشت: شهردار تهران در نامه ای به دادستان کل کشور خواستار برخورد قاطع با مخدوش کنندگان اعتماد عمومی به نظام شد.

شهردار تهران در نامه ای به دادستان کل کشور تاکید کرد: باید در صورت اثبات جرم درخصوص استفاده غیرقانونی از امکانات بیت‌المال بدون هیچ اغماضی مطابق قانون برخورد شود، همان طور که همچنان که اگر اثبات شد جرمی صورت نگرفته باید با کسانی که آبروی افراد و حیثیت مجموعه خدمتگزار شهرداری تهران را هدف قرار دادند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی و کارگزاران آن وارد ساختند نیز قاطعانه برخورد شود.

 

متن نامه محمدباقر قالیباف شهرداری تهران به دادستان کل کشور بدین شرح است:

بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای منتظری

دادستان محترم کل کشور

سلام علیکم

با احترام، به استحضار می رساند اخیرا یک گزارش مخدوش منتسب به کارشناس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران به افراد، در رسانه‌ها منتشر شده است که افکار عمومی را نسبت به مدیریت شهری بدبین کرده است. این گزارش نادرست از سوی رییس کل محترم سازمان بازرسی نیز به عنوان گزارش اولیه و ناقص یاد شده و حتی همان کارشناس محترم در گفتگو با رسانه‌ها مواردی از آن گزارش را تکذیب کرده است. اما متاسفانه جزییات این سند مخدوش در سطح وسیعی در جامعه بطور ناقص و اغراق‌آمیز منتشر شده و دستمایه تشویش اذهان مردم شریف توسط برخی رسانه‌های مغرض و معاند داخلی و خارجی قرار گرفته و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد ارکان نظام شده است.

لازم به ذکر است شهرداری تهران برای حل معضل مسکن بیش از 27 هزار نفر از 55 هزار پرسنل خود با واگذاری زمین از طریق تعاونی‌های مسکن، وفق قوانین و مقررات (مجلس شورای اسلامی، هیأت محترم وزیران، شورای اسلامی شهر تهران) اقدام کرده که عمده این افراد از اقشار ضعیف و زحمتکش این مجموعه هستند. علاوه بر این، شهرداری تهران در جهت تسهیل تهیه مسکن برای کارکنان سایر نهادها و سازمانهای دولتی و عمومی برای واگذاری زمین، تسهیلات قانونی قائل شده است. حال آنکه در گزارش فوق‌الذکر تمامی این تسهیلات به دروغ به عنوان امتیازات ویژه به برخی مدیران نسبت داده شده است.

اینجانب به صراحت عرض می‌کنم، ضمن این که هیچ خط قرمزی در برخورد با جرم و فساد ندارم؛ همانگونه که از ابتدای خدمت در شهرداری تهران قاطعانه در صورت اثبات، با این موارد برخورد کرده‌ام؛ مرجع رسیدگی به هرگونه جرائم احتمالی را قوه محترم قضاییه می‌دانم. لذا از جناب‌عالی به عنوان دادستان کل و مدعی‌العموم استدعا دارم برای روشن شدن افکار عمومی و برخورد با هرگونه سوء‌استفاده و جرم احتمالی، شخصاً دستور فرمایید این موضوع از سوی آن مقام محترم با کمک سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار گیرد تا شبهات و ابهامات افکار عمومی برطرف شود.

بنده معتقدم در صورت احراز و اثبات هرگونه جرم و یا استفاده ناروا از امکانات بیت‌المال بدون هیچ‌گونه اغماضی، باید با مجرم در هر سطح و رده‌ای، مطابق قانون برخورد کرد، همچنان که اگر اثبات شد جرمی صورت نگرفته باید با کسانی که آبروی افراد و حیثیت مجموعه خدمتگزار شهرداری تهران را هدف قرار دادند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی و کارگزاران آن وارد ساختند نیز قاطعانه برخورد شود.

محمدباقر قالیباف

شهردار تهران

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    طلبکارشد
    • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      401 8
      ته ش 200 هزارتومن جریمه میشن دیگه....
    • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      96 3
      میدونه همچین کاری انجام نمیشه. اینا ته بازی رو میدونن بابا
    • بی نام DE ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      20 85
      چرا اینقدر زود قضاوت میکنید؟ اگر داده باشه که باید مجازات بشه اگرم نداده اونی که دروغ گفته برای انتخابات سال دیگه باید مجازات بشه. من شخصا طرفدار هیچ کدومشون نیستم ولی روحیه مردم که هر چیزی رو به هر چیزی ربط میدن خیلی بده. یکی میگه حقته پروانه ساختمون منو ندادی گرون گرفتی پارک رو برج کردی و.... اینا مهمه ولی واقعا ارتباطی با این موضوع نداره. دوم اینکه هر چی دوست دارید ایشون رو تخریب کنید. بازم تا اقای روحانی اقتصاد رو درست نکنه نمیتونه رای بیاره.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      91 7
      کاش یک بار ثابت کنن این نظام طرفدار مردم مظلومه و حق مردم رو از شهرداری بگیرن
    • بی نام RO ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      81 3
      چرا پارکینگ نیاوران که قراربود پارکینگ طبقاتی و ایستگاه مترو بشه تبدیل به مرکز خرید شد چرا بوستان مادر تبدیل به برج شد چرا این همه پارم تبدیل به برج شد و چرا....
    • gg RO ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      61 4
      اعتماد؟ اعتمااااااااد؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      45 5
      این راه رأی جمع کردن نیست
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
      2 0
      گازنبری چوب موتور هزار
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    فرار رو به جلو
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    حق با شماست آقای قالیباف.این گزارش مخدوش و ناقص اومده بیرون وگرنه اسامی خیلی های دیگه هم درونش بود.حق با شماست.هیچ ملکی واگذار نشده و اگر شده قانونی بوده.حق با شماست.همه این افراد زحمتکش و خدمتگزار مردم هستن خصوصا نجف زاده و دوستش.این واگذاری هم کاملا قانونی و عادلانه در چارچوب تعاونی های تاسیس شده توسط خودتون بوده.دلفین ها هم پرواز میکنن و مگس ها جز پستانداران هستن.برای انجام کار مفسده؛ ابتدا تعاونی تاسیس میکنن؛ بعد به همه اقشار اعم از وزیر و وکیل و روحانی و خبرنگار و غیره از این تسهیلات عادلانه میدن بعد با همچین نامه تهدید آمیزی مظلوم نمایی کرده خواهان برخورد با افشاگران هم میشن.ببخشید که به امپراطوری شما خدشه وارد شد جناب خلبان قالیباف
    • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      45 6
      آقای بی نام شما از کجا میدونید برابر مفاسد قبلی سکوت کردیم؟ از قضا این اعتراضات هیچ بعد جناحی نداره.این تصور یا بخوانیم توهم شما و امثالهم است که هر مطلبی را با عینک جناحی دیده مصداق کافر همه را به کیش خود پندارد به دیگران هم تعمیم می دهید.در مبحث حقوق ها هم صدای غالب معترضین اتفاقا از همون جناحی بلند شد که با شما دقیقا ضدیت فکری دارد.مغلطه نفرمایید.این روش منسوخ شما هم دست کمی از نامه شهردار پاک تهران ندارد.که هر صدای اعتراضی را به باندی جناحی پیوند داده و منتقدین را با عباراتی انحرافی به چالش می کشن.صرفا جهت استحضار؛ بخض اعظمی از همون حقوق های نجومی را مدیرانی میگرفتن که در زمان رییس جمهور مطبوع شما به صندلی ریاست دوخته شده بودند به نحوی که روحانی هم نتوانست این بخیه درشت را باز کند.
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      40 7
      مجموعه اون حقوق های نجومی چند میلیارده؟هزار میلیارو سه هزار میلیارد که جناح شما یادش رفت؟یا ۱۰ و ۲۰ میلیارد زمینها و املاک که میخواید یادش بره؟طرف اگر حقوق ماهی ۵۰ میلیون در ۳۰ ماه گرفته باشه میشه ۱.۵ میلیارد.اگر ۱۰۰ میلیون در ۳۰ ماه میشه ۳ میلیارد.اینا حلوی اختلاسها که هیچ حلوی این املاک پول خرده.کسی اشتباه رو رد نمیکنه ولی کدوم بزرگترن؟
  • علی س IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    331 8
    خوب اگه گزارش کامل و بدون نقص رو میدادن که اسم شما در صدر جدول بود.معلومه ناقص بود.اتفاقا ما هم همین رو میگیم
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    365 5
    ببخشید آقای قالیباف.من از شما هم همه پرسنل خدمتگرار شهرداری بابت چپاول اموال مردم عادی پوزش می طلبم.لطفا مارا ببخش که حقمون رو خوردید و سهمتون از سفره انقلاب رو قانونی برداشت کردید
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    185 4
    اقشار ضعیف و زحمتکش
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    294 4
    از کی تا حالا تو شده ای نظام؟ باید توضیح بدهی که بالاخره این خانه ها را داده ای یا نه. باید توضیح بدهی که پارکها را به برج سازان فروخته ای یا نه. باید توضیح بدهی از کجا چنین ثروتی را جمع آوری کرده ای که قصد داشتی ملک سوهانک را بخری و تازه این اول راه سئوالات است و کلی سئوال در مورد شرکتهایی که از اموال شهرداری ارتزاق می کنند داریم. باید تحقیق و تفحص کامل صورت گیرد.
    • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      43 3
      از كي شده اي نظام آفرين به اين حرف حق
  • علیرضا عاشق ایران و آمریکا A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    238 8
    یاد احمدی افتادم مثل هم هستین
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      9 70
      عاشق ایران و آمریکا؟ بابا شما دیگه چقدر ضعیف و غرب زده اید
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    215 5
    تازه یادم رفت که بپرسم بر اساس کدام قانون تو خود را دکتر می نامی؟ مگه در کلاس درس شرکت کرده ای؟ شما بر اساس قوانین وزارت کار و بر اساس مدت خدمت در نیروهای نظامی مدرک معادل دکترا داری. یعنی حقوق شما معادل کسی ست که در دانشگاه تحصیل کرده و دکتر شده نه اینکه دکتر شده باشی.
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    151 4
    برای پروانه ساختمان اقدام کردم هزینه 30 میلیون اعلام شد که در ریز آن از این 30 میلیون 27 میلیون هزینه متفرقه اغلام شد .فکر کنم در همه پروانه ساختمانی این هزینه متفرقه وجود دارد و کسی نمی داند چیست
    • رضا A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      20 2
      کاکاگر صبر میکردی بهار کلی پروانه مجانی گیرت میامد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    180 7
    راسته که شهاب مرادی هم جزو لیسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    166 4
    تا اثبات ادعا شهردار باید معلق باشد.
  • کارمند شهرداری A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    175 1
    پس چرا ما که حدود 12 سال سابقه کار داریم از این تعاونی های مسکن خبر ندایم؟؟ حتما ما جزء زحمتکش ها نیستیم ما که تو این سیستم هستیم میدونیم چه خبره و از نزدیک میبینیم مدیرای زحمتکش جنابعالی که روسای ما هستن چکار دارن میکنن با مال مردم دیگه ما رو سیاه نکن حداقل
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    132 1
    اقای قالیباف سری به پل ها و دوربرگردان ها و خروجی ها و ورودی های خیابان های تهران بزنید عملکرد پیمانکاران ، ناظران ، کارشناسان ، ذی حسابان و مدیران خود را خواهید دید. چرا بیخودی اینقدر ادعای سلامت می کنید؟ این واگذاری ساختمان ها سیستماتیک نبوده اما سازمان شما دچار فساد سیستماتیک و نهادینه است.
  • هادی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    چرا با رو شدن این ماجرا تو شهرداری ما باید به ارکان نظام بدبین بشیم ؟ که حالا اگه خلافی کردی ما باید نگران نظام بشیم یک کاری کردی باید تاوانش رو هم بدی . ربطش نده به نظام
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    127 1
    تو شهرداری هر اتفاقی میفته مخدوشه .ماموران جان برکف شهرداری میزنن طرف رو شلم پلم میکنن اقایون میگن طرف اراذل و اوباش بوده و او بطرف ماموران حمله کرده اینم از بالا کشیدن زمینهای نجومی
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    102 1
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها...
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    64 1
    خیلی جالبه اعضای شورای شهر تهران بین خودشون رای گرفتند که تحقیق و تفحص از دارایی هاشون صورت بگیره یا نه بعد رای دادند که انجام نگیره؛ خبر واقعیه یا دارند ادای برره رو در میارند؟
  • بی نام DE ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    25 2
    من تهرانی نیستم و به هیچ وجه حاضر نیستم در تهران زندگی کنم. ولی دلم برای تهرانی می سوزد. بیچاره ها همه عصبی اند. نه پارکی کنار خانه دارند که بعد از کار، عصر ها بچه ها را به پارک ببرند و آرامش داشته باشند، نه هوای آزاد برایشان معنی دارد. چون همه تفریحاتشان در مکان های سرپوشیده است. رانندگی شان هم که به شدت استرس زاست. بقیه چیزها بماند. حالا این آقایون همین چند قطعه زمین خالی را هم به خودشان می بخشند. این پولها خوردن ندارد.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    26 1
    همه دور و برمون شده پاساژ و بانك ديگه داريم خفه ميشيم دور خونه ما به فاصله هر5 متر از هر طرف يه پاساژ رفته هوا
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    47 1
    بیچاره کرباسچی به خاطر15 سکه براش شوی تلویزیونی برگزار کردند
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    33 1
    جناب آقای دکتر خلبان قالیباف، شما خوب ما بد زمین 10هزار متری دم کوچه ما هم که زمانی در طرح تفصیلی قرار بود ورزشگاه و فضای سبز شود در همیلا، پونک یه دفعه به صورت خیلی تصادفی درختاش خشک شد و طی یک کنش و واکنشهایی باز خیلی تصادفی تبدیل شد به یک زمین تجاری و بزودی برجی 30 طبقه از آن سر در می آورد، خیلی خیلی تصادفی و یک هویی شما خوب ما بد......
  • امیر از قوچان A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    32 2
    همه حقوق های نجومی که اینقدر سر اونا جو ایجاد شد معادل یک ملک 135 متری تو دربند هم نیست. از قوه قضائیه درخواست دارم که اولا" واگذاری ها را از سالها قبل یعنی از زمان محمود و حتی قبل از آن مورد رسیدگی قرار دهند و دوم اینکه لیست را کامل کنند و سوم، مطابق درخواست آمحمد باقر خلبان هیچ خط قرمزی هم قائل نشوند. جالبتر قضیه دوستان شورای شهری است که مخالف تحقیق و تفحص هستند. دوستان از قدیم گفته اند آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است بگذارید تحقیق و تفحص انجام شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. هر چند فرودگاه قشم رو فروختند آخرش مگه چی شد؟ حتی مردم هم فراموش کردند این موضوع رو.
  • هادی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    28 2
    دولت نجومی شهرداری نجومی چقدر پیشرفت کردیم تو نجوم
  • نزدیک بین A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    33 1
    ما که داریم میبینیم مدیران زحمتکش شما به حقوق های 20 میلیونی هم راضی نیستن و به تنخواه و پاداش کارکنان و غیره هم دست اندازی میکنن تازه اونوقت املاک چند میلیاردی هم با تخفیفات ویژه بهشون میدین یکی از همین مدیران که در لیست منتشره در ردیف 54 اسمش اومده در زمان مدیریت 7 سالش به بهانه کاهش هزینه و صرفه جویی لامپ های مهتابی که برای روشنایی اتاق کارکنان و راهروها نصب شده بود رو یکی درمیون درآورده بود و هزار و یک سیاه بازی دیگه در میاورد حالا ملک تو زعفرانیه ....... واقعا از چی دفاع میکنی؟؟
  • گازانبر A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    25 1
    همه مردم برده شهرداری هستند فقط شما خوبید شهرداری پاکترین نهاد اداری کشور است شما مظلومید111
  • مرتضی A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    18 19
    دو ست عزیزی که میگی بوی تعفن تهران همه جا پیچیده .من بچه تهرانم ولی قبلش ایرانیم فساد یک سازمان یا بخشیش رو نباید بحساب همه گذاشت . پایتخت هر کشور افتخار و مایه غرور اون کشوره .تهران شهریست که پذیرای همه مردم ایران بوده .هیچ کدوم از شهرهای ما پذیرش و سخاوتمندی تهران رو ندارن ولی ما همه ایران رو دوست داریم و شهدای تهران بیانگر عشق بچه های تهران به کل ایرانه .بیایید تفرقه برای خودمون ایجاد نکنیم .
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    36 2
    این نامه یک سوتی بود در حد و اندازه سوتی اون نماینده مجلس که به حقوق میلیونی باباجونش می‌گفت سفره انقلاب آقای قالیباف دلیل اینکه هیچ‌وقت رئیس‌جمهور نمیشی اینه که سطح درک سیاسیت در حد و اندازه یه بچه سی ساله‌اس با دو هفته سابقه کار سیاسی
  • مهدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    31 1
    دیگه حالم ازین جمله بهم میخوره هر دم از این باغ بری می‌رسد
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    37 1
    جا پای احمدی نژاد گذاشته حالا مثل اون هم میخواد کاندیدا بشه واسه ریاست جمهوری واقعا که خیلی خوبه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    40 1
    خبرآنلاین لطفا درباره ی تخریب پارک ارمغان مجاور کتابخانه ی علامه امینی در بلوار آفریقا هم بنویس . تعداد زیادی تراک میکسر یکشنبه شب مشغول کار بودند . از آقای شهردار بپرسید چرا باید فضای سبز عمومی تبدیل به بک برج تجاری بشه و فضای عمومی شهری به یک فضای خصوصی تبدیل شود ؟