۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

ایرنا نوشت:معاون سیاسی وزیر کشور گفت: لایحه جامع انتخابات در وزارت کشور تکمیل و به هیات دولت ارسال شده است.

محمدحسین مقیمی عصر سه شنبه در حاشیه نشست شورای اداری مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این لایحه پس از تائید درهیات دولت، به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال می شود.
وی ادامه داد: این لایحه بر اساس سیاست های انتخاباتی مصوب مجمع تشخیص مصحلت نظام تدوین و چند روز پیش برای هیات دولت فرستاده شده است.
قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: درانتخابات سال گذشته اشکالاتی وجود داشت که پس از انتخابات وزیر کشور به ستاد دستور داد تا لایحه جامع اتنخاباتی را در دستور کار قرار دهند و هدف این است که با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، کار انتخابات را بهتر و شفاف تر انجام دهیم.
مقیمی مهمترین مشکل قانون انتخابات کنونی را مشخص نبودن چگونگی تبلیغات، هزینه کردهای انتخاباتی، تخلفات و جرائم انتخاباتی برشمرد و ابراز امیداری کرد تا با تصویب لایحه جامع انتخاباتی، قوانین شفاف انتخاباتی در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین به تشکیل نخستین خانه احزاب استان های کشور در خراسان رضوی اشاره کرد و تشکیل خانه احزاب را کمک به تقویت احزاب و تشکل های سیاسی برای انجام وظیفه بهتر دانست.
مقیمی گفت: البته دولت قصد دخالت در کار احزاب و گروه های سیاسی را ندارد وشکل گیری این گروهها نیز برای واگذاری امور مردم به مردم است و باید خودشان کارها را پیش ببرند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =