مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مباحث و گفتگوهای مطرح شده در نخستین اجلاس وزرای گردشگری، نشان از اهمیت و آشنایی جهان به آثار ثبت جهانی دارد و از این رو پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران و روستای کندوان تا پایان سال 2017 و همچنین ساماندهی و کف سازی بازار تبریز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مرتضی آبدار در حاشیه نخستین نشست وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی که در تبریز برگزار می شود، یادآور شد: حضور 22 نفر از وزاری گردشگری در تبریز قطع به یقین باعث معرفی بیشتر تبریز بوده و گام بزرگی در ارتقای جایگاه تبریز و توسعه گردشگری کشورمان باشد.
آبدار ادامه داد: مدیریت استانی و مدیریت شهری بیشترین همکاری را در اجرای این نشست داشته اند و این همکاری نشان می دهد که همه دستگاه ها عزم خود را برای ارتقای جایگاه تبریز به ویژه در حوزه گردشگری جزم کرده اند.
وی همچنین گفت: تا به حال تبریز میزبان چنین اجلاسی در سطح آسیایی نبوده است و امیدواریم این گام نخستین فتح بابی برای حضور بیشتر تبریز در عرصه های بین المللی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به صدور بیانیه تبریز یادآور شد: صدور بیانیه تبریز مهم ترین دستاورد این نشست خواهد بود و این بیانیه از دیدگاه مدیریت استانی پیش زمینه تبریز 2018 خواهد بود.
مرتضی آبدار یادآور شد: گسترش روابط بین الملل می تواند باعث گسترش و تحکیم روابط و مناسبات فرهنگی، سیاسی و صنعتی شود و از این رو باید نگاه ویژه ای به برگزاری این نشست داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت آثار ثبت جهانی برای کارشناسان و وزرای گردشگری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی تعداد قابل توجهی از آثار ثبت جهانی کشور را به خود اختصاص داده است و از این رو بسیاری از وزیران و کارشناسان نگاه ویژه ای به تبریز و آذربایجان شرقی دارند، بازار تبریز توانسته توجه بسیاری از آن ها را به خود جلب کند و ما شاهد بودیم که آشنایی قبل از حضور در تبریز با بازار آشنایی داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی همچنین گفت: مجمع گفتگوی همکاری آسیایی موسوم به ACD مهم ترین مجمع در سطح کشورهای آسیایی است و حضور دبیر کل این مجمع و استقبال قابل توجه کشورهای آسیایی باعث می شود که تبریز بیشتر شناخته شده و باعث توسعه صنعت گردشگری می شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =