راهکاری برای کاهش راهبندان روزهای بارانی و بوی بد جوی‌ها /لایروبی ۴۵۰کیلومتری انهار در قلب پایتخت

اجرای عملیات لایروبی و رسوب برداری کانال‌های دفع پساب و هرزآب منطقه 10 تهران به طول 450 کیلومتر با هدف کاهش آلودگی محیط و دفع راحت‌تر آبهای سطحی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یکی از معضلاتی که به طور مستمر مخاطبان سرویس مشکلات مردم از آن گلایه می کنند، بوی بد انهار، جوی ها و مسیل های شهری است. این مسئله در مناطق مرکزی شهر که دارای بافت فرسوده است، بیشتر مورد اعتراض است. پیش از این چند تن از شهروندان منطقه 10 تهران نیز درباره بوی بد جوی ها و مسیل ها به سرویس مشکلات مردم گلایه هایی را منتقل کرده بودند.
در این راستا معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 10 از اجرای عملیات لایروبی، پاکسازی و نگهداری کانال های منطقه به طول 450 کیلومتر خبر داد.
امیر رشیدی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این باره گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی نگهداشت شهر، کاهش آلودگی های زیست محیطی، جلوگیری از آبگرفتگی در معابر و حفظ ایمنی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان عملیات لایروبی، پاکسازی و نگهداری کانال های منطقه به صورت روزانه و مستمر طبق برنامه زمان بندی اجرا و از ابتدای سال تاکنون به طول 450 کیلومتر انجام شده است.
او گفت: در این طرح علاوه بر پاکسازی 1750 عدد تله های زباله گیر، تخلیه و حمل 240 تن ضایعات و رسوبات از سبدهای زباله گیر صورت گرفته است.
به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه حفر چندین حلقه چاه برای سرویس بهداشتی، بازسازی و احداث آدم روهای ضلع جنوب خیابان آزادی، لوله گذاری برای هدایت آبهای سطحی، مرمت و بازسازی تله زباله گیر و لوله گذاری انهار از دیگر اقدامات در 5 ماه اول سال جاری بوده است .
او با اشاره به اقدامات آینده اداره مسیل ها یادآور شد: علاوه بر اجرای مستمر لایروبی کانال ها، لوله گذاری در دو نقطه از خیابان کمیل، جمع آوری 7 عدد حوضچه رسوب گیر مشکل دار سطح منطقه، نصب سبد زباله گیر مکانیزه در خیابان سبحانی، ترمیم و مقاوم سازی آدم رو اتوبان شهید نواب صفوی و حفر چاه های جذبی در زمان اعلام نیاز در دستور کار اداره مسیل ها قرار دارد .

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =