کره‌جنوبی «عصر سایه‌ها» را به اسکار می‌فرستد

«عصر سایه‌ها» به کارگردانی کیم جی‌وون به نمایندگی از کره‌جنوبی در بخش رقابت فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار هشتادو‌نهم حضور می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماینده کره‌جنوبی در اسکار داستان تلاش یک گروه مقاومت برای قاچاق مواد منفجره از شانگهای به کره‌جنوبی تحت اشغال ارتش ژاپن در دوران جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد.

در «عصر سایه‌ها» کونگ‌ هو در نقش یک افسر ژاپنی زادۀ کره جنوبی بازی می‌کند و گونگ یو در نقش رهبر گروه مقاومت کره‌ای ظاهر می‌شود.  

این فیلم برای نخستین نمایش جهانی به جشنواره فیلم ونیز می‌رود و پس از آن راهی جشنواره فیلم تورنتو می‌شود. «عصر سایه‌ها» از هفتم سپتامبر در کره‌جنوبی اکران خواهد شد.

کمیته ویژه‌ای از انجمن فیلم کره مسئول انتخاب نماینده کره‌جنوبی در اسکار بودند. در بیانیۀ این کمیته درباره انتخاب «عصر سایه‌ها» آمده است: «این فیلم نه تنها از لحاظ زیبایی‌شناسی امتیاز بالایی دارد، بلکه از حیث شهرت و اعتبار بین‌المللی کارگردان، بازیگران و بازاریابی و فروش جهانی نیز جایگاه برتری نسبت به دیگر گزینه‌ها دارد.»

مهلت معرفی فیلم‌ها برای رقابت در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار در انتهای ماه سپتامبر به پایان می‌رسد. نامزدهای این بخش ژانویه سال آینده اعلام می‌شود.

علیرغم تاثیر بسیار زیاد سینمای کره‌جنوبی بر فیلمسازی جهان در 20 سال گذشته، تا کنون هیچ فیلمی از سینمای این کشور به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه پیدا نکرده است.

منبع: ورایتی / 30 اوت

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =