حرف‌های سرمربی قطر درباره ایران و کی‌روش/ بدترین قرعه‌ای بود که می‌شد نصیب ما شود

روزنامه خبرورزشی نوشت: قطر که خود میزبان جام جهانی‌ ۲۰۲۲ است، برای اینکه تا قبل از میزبانی این تورنمنت بزرگ خط تیره تعداد حضور در ادوار مختلف جام جهانی‌ را پاک کند، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده است.

با نزدیک شدن به زمان آغاز رقابت‌های مقدماتی جام جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه تب و تاب اخبار پیرامون تیم‌های حاضر در این مرحله به اوج خود رسیده است تا جایی که تمام روزنامه‌ها و رسانه‌های قطری در فاصله چند روز تا بازی حساس با ایران همه تمرکز خود را روی اخبار ملی‌پوشان این کشور گذاشته و بیشتر خبرها و صفحات خود را به این بازی و حاشیه‌های پیرامون آن اختصاص داده‌اند. قطر که خود میزبان جام جهانی‌ ۲۰۲۲ است برای اینکه تا قبل از میزبانی از این تورنمنت بزرگ خط تیره تعداد حضور در ادوار مختلف جام جهانی‌ را پاک کند سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده و حالا امیدوار است با تیم چندملیتی خود جزو ۴ سهمیه قاره آسیا در روسیه باشد.

قطری‌ها که قرار است امروز ظهر با پرواز چارتر دوحه را به مقصد تهران ترک کنند دیروز در اردوی خود در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه ساعات پرحاشیه‌ای را سپری کردند. کنفرانس مطبوعاتی سرمربی و ستاره‌های این تیم که با حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد و حاشیه‌های گوناگونی داشت، از جمله کری‌خوانی سرمربی اروگوئه‌ای برای ایران و کی‌روش و انتقادات رسانه‌ها از تصمیمات کارنو برای پنهان کردن تیمش از دید رسانه‌ها که با واکنش تند مربی اروگوئه‌ای روبه‌رو شد. قطری‌ها که تمرینات خود را برای بازی با ایران با ۲۵ بازیکن پیگیری می‌کردند برای خط زدن دو بازیکن اضافی حاضر در اردو با ابهامات زیادی روبه‌رو بودند چون سرمربی این تیم برای انتخاب نفرات اصلی‌‌اش با تردیدهای زیادی روبه‌رو شده و نمی‌توانست تصمیم بگیرد.

دنیل کارنو سرمربی قطر در کنفرانس خبری خود که بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های قطری داشت خطاب به بازی با ایران گفت: «مسلماً این بدترین قرعه‌ای بود که می‌شد نصیب ما شود اما چاره‌ای نداشتیم تا خودمان را برای این جدال دشوار آماده کنیم. ایران تیم برتر گروه است اما هیچ تیم برتری را نمی‌توان در دنیا پیدا کرد که نقاط ضعف نداشته باشد از همین‌رو ما ضعف‌های این تیم را شناسایی کردیم و می‌خواهیم با سود بردن از آن به هدف‌مان برسیم. سفر ما به تهران تنها یک هدف دارد آن هم کسب پیروزی و سه امتیاز این دیدار است». این مربی اروگوئه‌ای در ادامه افزود: «ایران به نسبت یکی، دو سال گذشته تفاوت‌های زیادی داشته و به خوبی می‌توان پیشرفت آنها را درک کرد به خصوص از لحاظ جسمی و فیزیکی با این حال تیم قطر هم کاملاً آماده است و با اعتماد به نفس مقابل ایران به میدان خواهد رفت.» سرمربی قطر که تصور نمی‌کرد در این کنفرانس با انتقادات حاضران روبه‌رو شود در واکنش به انتقادات راجع به پنهان‌کاری‌هایش در یک ماه گذشته تصریح کرد: «اگر این کار را نمی‌کردیم الان همه حریفانمان از جمله ایران و مربی پرتغالی‌‌اش تمام اطلاعات ریز و محرمانه ما را در اختیار داشتند اما پنهان‌کاری‌های ما این اجازه را به رقبا نداد تا ما را بشناسند.»

سرمربی قطر در حالی از دلایل خود برای پنهان‌کاری صحبت کرد که روزنامه البیان در گزارشی پیرامون اتفاقات رخ داده در اردوی اتریش و سوئیس نوشت: «چه در بازی با آلبانی قبل از یورو ۲۰۱۶ چه در اردوی سوئیس که یکی، دو هفته قبل برگزار شد جاسوسان ایران که از جانب کارلوس کی‌روش مأموریت گرفته بودند تا قطر را به خوبی آنالیز کنند از ورود به اردوی قطر و دیدن بازی‌های تدارکاتی و تمرینات این تیم منع شدند تا دست‌شان از رسیدن به اطلاعات محرمانه قطر کوتاه بماند. در این اردوها و بازی‌های تدارکاتی کارنو تاکتیک‌ها و ترکیب‌های جدیدی را امتحان کرد و حالا با خیالی آسوده می‌تواند این تدابیر را در بازی با ایران پیاده کند.» به نوشته این روزنامه همین بلا بر سر جاسوسان ازبک، چین و کره‌جنوبی هم در اردوهای اروپایی آمد و آنها نیز نتوانستند از اردوی قطر اطلاعاتی به دست بیاورند.

با این وجود روزنامه الوطن در آخرین تحلیل خود از بازی ایران با قطر که روز پنج‌شنبه در تهران برگزار می‌شود با ارائه هشدارهای لازم به مربی اروگوئه‌ای و شاگردانش، نوشت: «شاید کارنو دلخوش به تدابیر تاکتیکی و کارهای تیمی باشد اما مقابل بازیکنان ایرانی که از تکنیک نابی بهره می‌برند و هر لحظه می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند کار بسیار سختی خواهد داشت به همین خاطر این تیم حتی اگر بتواند از سفر به تهران یک امتیاز هم به دست بیاورد برایش کافی خواهد بود.»

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =