جامعه‌ای که در آن نخبگان امنیت ندارند، نمی‌تواند توسعه پیدا کند

مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور گفت در جامعه ای که نخبگان امنیت ندارند، جامعه نمی تواند توسعه پیدا کند، جامعه با سرمایه های انسانی اجتماعی و فرهنگی اداره می‌شود.

به گزارش   خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال وبختیاری ، سید رضا صالحی امیری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با هنرمندان و فرهنگیان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:  در جامعه ای که نشاط نباشد، انزوا، یاس و ناامیدی حرکت می کند و این جامعه به سمت آسیب اجتماعی حرکت می کند.

وی بیان کرد: بستن در کنسرت ها و محافل ادبی مشکل کشور را حل نمی کند و باید برای تولید نشاط فکری جوانان راهکارهای لازم را اتخاذ کرد.

وی افزود: نباید در حوزه فرهنگی جوانان بی تفاوت باشیم،  هم اکنون وضعیت طلاق، دخانیات. ناامنی بیداد می‌کند و باید گشایش های جدیدی در این زمینه صورت گرفته شود.

مشاور رئیس جمهور عنوان کرد: تداوم انسجام مبتنی بر فطرت، وجدان و عقلانیت است و با توسعه نفتی به مقصد نخواهیم رسید.وی افزود: مهمترین شاخص تداوم حیات سیاسی مبتنی بر اصل گردش قدرت است.

سید رضا صالحی امیری ادامه داد: گفتمان اعتدال مبتنی بر محور عقلانیت حرکت می‌کند به زمینی بودن در جامعه معتقد است نه آسمانی بودن.

مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور بیان کرد: ناکامی های دولت مربوط به کم کاری مسئولان است و این ظلم بزرگی است .

وی با بیان اینکه نکته کلیدی این است که مبنای اندیشه دولت بر چند اصل استوار است، تصریح کرد: فرهنگ و هنر و صاحبان فکر باید تعادل دو جانبه داشته باشند و دولت باید گوش شنوایی برای شنیدن داشته باشد.

وی بیان کرد: دولت به اندیشه تعامل مثبت با جامعه فرهنگی وفادار است و باور دارد توسعه فرهنگی با امنیت فرهنگی معنا پیدا می‌کند.

وی در ادمه از برگزاری همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی با حضور مسئولین دستگاه‌های فرهنگی دولت در کتابخانه ملی  خبردادوافزود :هدف ما از برگزاری این همایش ارائه تصویری شفاف و دقیق از عملکرد فرهنگی دولت است.

به گفته وی : در این همایش علاوه بر حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس‌جمهور وزاری آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و امورجوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین روسای سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اسناد و کتابخانه ملی و همچنین معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور حضور دارند.
مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد:« در این همایش وزرا و مسئولین سازمان‌های فرهنگی دولت گزارش عملکرد و دستاوردهای سه ساله خود را به مردم، نخبگان و اصحاب رسانه گزارش می‌دهند.»

صالحی امیری خاطر نشان کرد:«: در این همایش همچنین 800 نفر از نخبگان حوزه‌های مختلف فرهنگی به همراه اصحاب رسانه حضور دارند.

گفتنی است همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید» روز شنبه سیزدهم شهریور ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =