با هک شدن دو سیستم دیگر رای‌گیری الکترونیکی، مقامات امنیتی-اطلاعاتی امریکا به‌شدت نگران نفوذ هکرهای روس در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند و ممکن است کل این سیستم را تعلیق کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پس از هک دیتابیس سیستم رأی گیری الکترونیکی دو ایالت امریکا در هفته‌های اخیر، مقامات اف بی آی به مسولین فشار آورده‌اند تا سیستم‌های مرتبط را ایمن‌سازی کنند.

واحد سایبری اف بی آی در هشدار 18 اوت تأکید کرده که هکرهای خارجی  (روس یا سایر کشورها) قصد تخریب و تغییر نتیجه انتخابات رادارند.

هک اطلاعات کمیته ملی حزب دموکرات که بعداً معلوم شد توسط هکرهای روس انجام‌شده، باعث شده تا حکومت امریکا نسبت به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی تردید کند. با استعفای «دِبی واسرمن شولتز» مدیر کمیته ملی دموکرات پس از انتشار 19 هزار ایمیل مربوط به استراتژی این حزب در انتخابات و تکذیب هک شدن این سیستم توسط دولت مسکو؛ «جِه جانسون» وزیر امنیت داخلی اعلام کرد کنفرانس اضطراری برای امنیت سیستم‌های رأی گیری الکترونیکی برگزار می‌کند و در آنجا دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهند کرد که آیا می‌شود سیستم را ایمن‌تر کرد یا به‌طورکلی باید قید سیستم الکترونیکی را زد؟

یاهو نیوز اخیراً گزارش داد که در ماه جولای و به دنبال سرقت اطلاعات 200 هزار رأی دهنده، سرور اصلی به مدت 10 روز خاموش شد تا مشکلات امنیتی آن رفع شود اما مشکل ادامه پیدا کرد. در حمله به سیستم‌های آریزونا (iVote System) از یک نرم‌افزار فوق هوشمند برای سرقت دیتا استفاده‌شده بود.

واقعیت این است که در سیستم رأی گیری از اپلیکیشن های مربوط به زنجیره تأمین / Blockchain و سیستم رمزنویسی استاندارد استفاده می‌شود و هر رأی به رأی دهنده وصل می‌شود.
در دسامبر گذشته برزیل این سیستم را تعطیل کرد!

 5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    17 0
    كار ترامپه ميخاد شكستش را از الان زير سوال ببره