۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

موضوع دعوت نشدن رئیس جمهور اوکراین در نشست مهم سران روسیه، فرانسه و آلمان جریان ساز شده است و برخی معتقدند اروپایی ها دیگر پوروشنکو را تحویل نمی گیرند.

به گزارش خبرآنلاین وب سایت هفته نامه آرگومنتی در تحلیلی نوشت: از رئیس جمهور اوکراین دعوت نشد در مذاکرات سران روسيه، فرانسه و آلمان در مورد اوضاع جنوب شرق اوکراین شرکت کند.

دنیس دنیسوف رئیس شعبه اوکراینی انستیتوی جامعه کشورهای مشترک‌المنافع خاطر نشان می‌کند: ما در چین شاهد شکل مختصر گروه نورماندی خواهیم بود. اگر این ملاقات امکان دهد مسائلی حل شود ممکن است در آینده اساساً به این شکل ملاقات شود.

به نظر وی علاقه‌مندی اروپا به پوروشنکو از قرار به طور محسوس پایین آمده و این واقعیت در اظهارات بسیاری از مقامات اروپایی انتقاد کننده از حکومت اوکراین قابل مشاهده است.

این کارشناس همچنین به تعویق افتادن اجلاس سران اوکراین - اتحادیه اروپا اشاره می‌کند. انتقاد و اقدام‌هایی چون اقدام اتحادیه اروپا نتیجه اجرا نشدن تعهدات اوکراین حتی در مورد واگذاری رژیم بدون روادید به آن است.

اما لئونید کالاشنیکوف معاون اول کمیته امور بین‌المللی دومای دولتی ممکن دانست پوروشنکو بزودی از سمت رئیس جمهور اوکراین خلع شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =