ایسنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که برگزاری کنسرت‌های موسیقی باید طبق قانون و به دور از اعمال سلیقه انجام شود.

کمال دهقانی اظهار کرد: من معتقدم اگر کاری قانونی باشد باید از آن حمایت کرد و در مقابل هر جا کار غیرقانونی انجام شود؛ یعنی تخلف یا جرمی صورت گیرد باید با آن برخورد شود.

وی افزود: وقتی فردی متقاضی برگزاری کنسرت است و مجوزهای لازم را از اداره اماکن، اداره ارشاد و مسئولین مربوطه دریافت می کند روی این مجوز برنامه‌ریزی می‌کند، مهمان دعوت می‌کند، تبلیغات می‌کند و هزینه‌هایی را متحمل می‌شود که در صورت لغو برنامه دستگاهی باید این هزینه ها را متحمل شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ادامه داد: اگر مجوزی صادر نشود و یک کنسرت موسیقی بدون تشریفات قانونی و بطور خودسر برنامه‌ریزی شود در این صورت نیروی انتظامی می‌تواند از برگزاری آن جلوگیری کند و در این صورت خود فرد مسبب زیان های وارده است.

دهقانی با بیان اینکه برگزاری کنسرت های موسیقی باید طبق قانون و به دور از اعمال سلیقه انجام شود، یادآور شد: در شهرستان تفت و میبد در جریان برگزاری کنسرت موسیقی شهرام ناظری، کار قانونی انجام شده بود، اما هماهنگی‌های لازم صورت نگرفته بود و بهتر بود پیش از برگزاری مراسم به استحضار روحانیون و ائمه جمعه می‌رساند که این برنامه مجوزهای قانونی را اخذ کرده و دغدغه‌های آنها در مورد اینکه ممکن است این مراسم به مجلس لهو و لعب تبدیل شود بجا نیست، اما متاسفانه چون هماهنگی صورت نگرفته بود موضع گیری‌هایی در این زمینه انجام شد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها باید در عالی‌ترین سطوح هماهنگی شود و دستگاه‌های دیگر از صدور مجوز قانونی مطلع شوند، افزود: به هر حال باید دستگاهی این مسئولیت را برعهده بگیرد که برنامه تبدیل به مجلس لهو و لعب نمی‌شود و ملاحظاتی قبل از صدور مجوز باید رعایت شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =