کیهان نوشت: دیروز قبل از ظهر، مصاحبه‌ای منتسب به نادر خاقانی، کارشناس ارشد سازمان بازرسی کل کشور منتشر شد.

در آن مصاحبه و  در پي اخبار و گزارش‌هاي اخير درباره موضوع گزارش واگذاري املاك در شهرداري از قول وی این‌گونه عنوان شده بود که: «ما فكر نمي‌كرديم اين گزارش اين همه جنجال بپا كند !حقيقت اين است كه ما فقط سؤال مطرح كرديم و در پاكت «شخصا مفتوح فرماييد» براي شهرداري فرستاديم و در بررسي‌هاي بعدي با اسناد جديد متوجه شديم كه فهرست اوليه ما مخدوش است و بسياري از اين اسامي و پلاك‌هاي ثبتي اعلام شده اساسا صحت ندارد اين در حالي است كه فهرست اوليه را «يك عضو شوراي شهر» به ما داد و ما براساس جايگاه آن فرد به صورت ميداني تحقيق نكرديم. در گزارش دوم كه تا ١٥ شهريور و بعد از پاسخ شهرداري منتشر مي‌شود حتما اين موارد را اصلاح مي‌كنيم البته ما مسئول انتشار رسانه‌اي آن گزارش اوليه نيستيم و گزارش از داخل شهرداري به بيرون درز كرده است.»

اما ساعتی بعد، وی هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها در این خصوص را تکذیب کرد! انتشار اولیه و تکذیب ثانویه، پیام نگران‌کننده‌ای را به مخاطبان ارسال می‌کند! آیا واقعا در شهرداری چنین اتفاقی افتاده و عده‌ای در پی سرپوش گذاشتن بر روی آن بوده‌اند و مصاحبه اولیه را ترتیب داده بودند!؟ آیا این اتفاق دروغ بوده و خاقانی واقعا در مصاحبه‌ای آن حرف‌ها را رد کرده، اما اصحاب قدرت وی را وادار به تکذیب سخنان خود کرده‌اند!؟ به نظر می‌رسد این تایید و تکذیب؛ از سوی مرجع و منبع رسمی خبر، گویای نکته  مهمی است. چراکه در موضوع مهم صیانت از بیت‌المال، نباید به همین سادگی و به صرف یک گزارش از ماجرا گذشت و آن را خاتمه یافته دانست. بلکه باید بارها و بارها راستی‌آزمایی کرد و حقیقت را تا نهایت امر دنبال کرد تا هرگونه تخلفی آشکار و با متخلف احتمالی برخورد شود.

یک موضع دو پهلو!
معصومه آباد، عضو ایثارگر و آزاده مشهور شورای شهر، در این‌باره به مردم گفت: «در هیچ برهه‌ای از تاریخ 12 ساله همکاری اینجانب با شهرداری و شورای شهر فی‌الحال نه من ونه هیچ یک از بستگان نسبی و سببی مالک واحدهای ثبت شده در تهمت‌های وارد شده نیستیم....در آپارتمان شخصی خودمان که هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد زندگی می‌کنم... واحدهای مذکور که تهمت‌زده شده دارای سند مادر است که به هیچ احد‌الناسی انتقال داده نشده است....شکایت رسمی خود را  از منتشرکنندگان این خبر به مجامع قانونی رسمی کشور تقدیم می‌دارم ... املاکی که از سوی شهرداری تهران واگذار شده از طریق مصوبات قانونی بوده است یعنی کار خلاف عرف و قانون نبوده است و اینکه چرا حالا این موضوع به صورت رانت و خلاف مطرح شده را نمی‌دانم.» اما او نکته دیگری هم در انتهای نامه‌اش می‌گوید که خواندنی است: «در پایان یک توصیه مادرانه به منتشرکنندگان این خبر دارم شما فقط یک عضو شورای شهر را نشانه نرفتید شما باور و اعتماد مردم را نه به من که به خالق «من زنده‌ام» خدشه‌دار کردید. شما مادر شهر را زیر آوار تهمت خود دفن کردید.»

صرف‌نظر از اینکه نمی‌توان در حال حاضر، سخنان معصومه آباد را راستی‌آزمایی کرد، ادعای اینکه «واگذاری براساس قانون بوده» یا اینکه«فی‌الحال نه من و نه هیچ یک از بستگان نسبی و سببی مالک واحدهای ثبت شده در تهمت‌های وارد شده نیستیم»، نوعی دو پهلوگویی است و  مشخص نمی‌کند که بالاخره نفس واگذاری صحت داشته یا نه!؟ قرار است بعدا مالک شوند یا نه!

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    7 0
    این جا یک سوال پیش می اید در ماجرای حقوق های نجومی هم گیرندگان براساس قانون انها را گرفته بودند ولی اصولگرایان هنوز هم در روزنامه هایشان به ان می پردازند اما حالا که پای شهردار اصولگرا به میان امده تشکیک می کنند و می گویند واگذاری ها قانونی بوده
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    چرا کیهان اصل خبر را رها کرده وبه فرع پرداخته ایا اصل خبر اندازه ماجرای حقوقها ارزش خبری نداشت؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    22 0
    نه جانم مالک شدن و فروختن و رفته پی کارش مثل همین زمین بزرگ جلوی مینی سیتی معلوم نیست از کجا مالک شخصی پیدا کرد و ....
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    4 1
    قالیباف صاحب کل شهر تهرانه. حالا چهارتا خونه هم داده به رفقاش. چرا شما اینقدر بخیلید؟ کرباسچی رو که محاکمه کردند به خاطر این بود که صاحب شهر تهران نبود و موتور هزار نداشت.
  • بی نام EU ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 6
    از برادر حسین به خاطر موضع محکم شان بدون لحاظ کردن اعتقادات سیاسی سپاسگزاریم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    تاراج تاراج 70 بشتابید