محسن رفیق دوست به روزنامه شرق گفت:بعد از سقوط قذافی شنیدم قبل از دعوت از امام‌موسی صدر، شاید به فاصله یک سال قبل از آن، در دمشق جلسه‌ای سه‌جانبه بین اسد، قذافی و امام‌موسی صدر برقرار بوده است. ظاهرا در محاوراتی که مطرح شده، قذافی اهانتی به امیرالمؤمنین می‌کند و آقای صدر هم یک مجله دستش بوده که لوله کرده و با همان مجله لوله‌شده محکم به دهان قذافی می‌کوبد.

 اسد دراین‌بین میانجیگری می‌کند و جلسه تمام می‌شود. از آن فرد (قذافی) بعید نبود به دلیل این رفتار از امام‌موسی صدر کینه داشته باشد. چون از نظر منش سیاسی خیلی آدم عجیب‌وغریبی بود. بعید نبود کینه صدر را به دل‌ گرفته و بعد تصمیم برای ربودن ایشان بگیرد.
45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    27 4
    با منشی که از امام موسی صدر سراغ داریم بعید است این ماجرا صحت داشته باشد. سیره علوی هم البته چنین نبوده است وقتی به خاطر می آوریم داستان نبرد با آن جنگجوی نامی عرب و آب دهان انداختن به صورت مبارک امیرالمومنین را... سالها سب علی علیه السلام و خاندان پاکش در دوره ای از تاریخ اسلام از سوی دستگاه غاصب خلافت به عنوان فضیلت تبلیغ می شد اما حوادثی از این فبیل از سوی یاران آن حضرت گزارش نشده است. بنابراین با توجه به منش امام موسی صدر این داستان که آقای رفیق دوست می گویند چندان درست به نظر نمی رسد.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    10 8
    قربون آقا
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    28 7
    در اينكه قذافي بسيار بيشعور بوده شكي نيست ولي قاطعانه عرض ميكنم احترامي كه اهل سنت براي حضرت علي قائا هستند براي ساير خلفا قائل نيستند