همشهری آنلاین نوشت: گروهی ۶ نفره از داوطلبان موفق شدند پروژه یکساله شبیه‌سازی مریخ را در منطقه‌ای از هاوایی به پایان برسانند،‌پروژه‌ای که این ۶ نفر را ملزم می‌کرد به مدت ۳۶۵ روز بدون تماس با دنیای بیرون، در یک مکان قرنطینه شوند.

براساس گزارش BBC، اين گروه از 29 آگوست سال 2015 در زير يك اتاقك بزرگ گنبدي شكل زندگي مي‌كرد بدون اينكه به هواي تازه، غذاي تازه يا حريم خصوصي دسترسي داشته‌باشد.

متخصصان تخمين مي‌زنند سفر احتمالي انسان به مريخ از يك تا سه سال طول خواهد كشيد. اين پروژه تحقيقاتي كه بودجه آن توسط ناسا تامين شده‌است توسط دانشگاه هاوايي اجرا شده و از زمان آزمايش 520 روزه روس‌ها به بعد، يكي از طولاني‌ترين نمونه‌هاي شبيه‌سازي محيط مريخ است كه تاكنون در جهان انجام گرفته‌است.

اعضاي اين گروه پس از اينكه توانستند يك سال را به راحتي تحمل كنند، با اعتماد اعلام كردند ماموريت به مريخ موفقيت‌آميز خواهد‌بود زيرا امكان غلبه بر چالش‌هاي فني و روحي وجود دارد. با اين همه يكي از مشكلاتي كه در اين يك‌سال اعضاي گروه را دچار مشكل ساخته بود، عدم وجود حريم خصوصي بوده‌است.

اين گروه از يك زيست‌اخترشناس فرانسوي، يك فيزيكدان آلماني، يك خلبان، يك معمار، يك خبرنگار و يك زمين‌شناس آمريكايي تشكيل شده‌بود. در اين آزمايش اكتشافات مريخي از بعد انساني و مسائل مرتبط به آن شبيه‌سازي شده‌ و مورد مطالعه قرار گرفته‌است.

در حين اجراي اين پروژه،‌6 عضو گروه دسترسي بسيار محدودي به منابع داشتند و بايد در زمان خروج از اتاقك گنبدي لباس مخصوص فضايي به تن مي‌كردند و براي جلوگيري از ايجاد تنش ميان اعضا تلاش مي‌كردند. هر فرد داراي يك تخت تاشو و يك ميز بود و مواد غذايي آنها نيز پودر پنير و ماهي تن بود.

5454

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =