تغییر نگرش جدی در حوزه پژوهش و فناوری در دولت یازدهم ایجاد شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تغییر نگرش جدی در حوزه پژوهش ،فناوری و کارآفرینی در دولت یازدهم مطرح و پیگیری شد که خوشبختانه به نتایج موثری رسیده و به یک گفتمان تبدیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین ، دکتر سورنا ستاری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی تصریح کرد: پایه و اساس اقتصاد دانش بنیان ، نیروی انسانی خلاق و تحصیلکرده ای است که طلبکار کشورش نباشد و به درستی تربیت شده باشند و خوشبختانه کشور ما از ظرفیت فوق العاده ای در این بخش برخوردار است اما فضای کسب و کار مناسبی وجود ندارد و باید تلاش کنیم موانع موجود برای فعالیت این سرمایه ارزشمند، برطرف شود.

وی بیان داشت: در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان که در دولت یازدهم تهیه و تصویب شده به ایجاد یک زیست بوم جدید توجه شده و در این راستا هم بخش خصوصی باید به سرمایه گذاری در زمینه علم و فناوری توجه بیشتری داشته باشد و هم رویکرد و جهت گیری دانشگاه ها عوض شود.

ستاری با اشاره به فعالیت بیش از 2600 شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری و گردش مالی بیش از 20 هزار میلیارد تومان در کشور گفت: شرکت های دانش بنیان دارایی فیزیکی ندارند اما به عنوان یک نرم افزار هستند که می توانند سیستم بانکی،صنعت و کشاورزی را در کشور تغییر جهت دهند و به سمت توجه بیشتر به نقش پژوهش و نوآوری هدایت کنند ، بنابراین از این زیرساخت باید به درستی استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود متذکر شد: متاسفانه راندمان پژوهش در کشور ما پایین است و شرکت های دانش بنیان از حوزه های مهمی است که بخش خصوصی باید حضور فعال تری در این زمینه داشته باشد و با سرمایه گذاری اقتصادی در بخش علم و فناوری ، سبب شکوفایی فعالیت این شرکت ها شود.

وی تصریح کرد: تکیه بر اقتصاد نفتی بزرگترین خیانت را در حوزه باروری دانش و کسب وکار نوین به کشور کرده و امروز باید در سایه خوداگاهی، برنامه محوری و همت بلند این مشکلات را ترمیم کنیم و بدانیم آينده كشور به ذخاير نفت و گاز وابسته نيست،بلكه در دست فرزندان ماست كه با تربيت درست و آموزش صحيح مي توان از اين سرمايه به بهترین شکل استفاده كرد و بستر مناسب را برای رشد آن فراهم نمود.

ستاری تاکید کرد: استان مرکزی سبقه و ریشه غنی در کارآفرینی در حوزه دانش فنی تولید، فناوری و صنعت دارد ولی متاسفانه این فرهنگ در یک صد سال اخیر نابود شده و ضروری است به همت و گفتمان واحد بازسازی شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =