۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۳

یک فعال بخش خصوصی گفت:«در دوران تحریم ها خارجی ها حتی جواب تلفن ما را هم نمی دادند. اما حالا آنها ماهی یکبار به ایران می آیند، جلسه می گذارند و برای مشارکت و سرمایه گذاری اعلام آمادگی می کنند.»

عوض محمدپارسا، عضو هیات مدیره سندیکای برق در گفت و گو با خبرآنلاین درباره عملکرد اقتصادی دولت یازدهم اظهار داشت:« دولت قبلی زمانی روی کارآمد که رشد اقتصادی کشور مثبت ۶.۹ درصد بود، اما این دولت در پایان ۸ سال حضور ، اقتصاد را با رشد منهای ۶.۹ درصد و تورم  بالای ۴۰ درصد تورم به دولت یازدهم تحویل داد. »

وی افزود:«بنابراین دولت های بعد از دولت آقای احمدی نژاد فقط ۱۶ سال زمان نیاز دارند که عقب ماندگی ها و رشد های منفی را جبران کنند و شرایط اقتصاد را به سال 84 بازگردانند. مدت زیادی از وقت دولت یازدهم صرف حل مسائل گذشته شده و البته فشار تحریم ها هم مزید بر علت بوده است.»

محمدپارسا با بیان اینکه آثار  تحریم حتی بعد از لغو تا مدتها به لحاظ روانی باقی می ماند،تصریح کرد:« همین حالا با وجود لغو تحریم ها این تاثیر بر بانک ها و بیمه ها در سطح بین المللی وجود دارد و تا  ترس طرف های خارجی با ما فرو بریزد و ضریب ریسک کشور بهتر شود،زمان می برد. از همین رو اگر امسال بتوانیم بین ۲ الی ۴ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم حرکت بزرگی انجام شده است.»

وی عنوان کرد:« خارجی ها در گذشته حتی جواب تلفن ما را نمی دادند؛ در چهار سال دوم دولت گذشته این شرایط بدتر شد. اما حالا آنها ماهی یکبار به ایران می آیند، جلسه می گذارند . برای مشارکت و سرمایه گذاری اعلام آمادگی می کنند به نحوی که این امکان را داریم که بین رقبای سرمایه گذاری و تجارت در ایران انتخاب کنیم .»

عضو هیات رییسه سندیکای برق گفت:«باید در نظر داشت که پله پله تا بستن قرارداد هم یک الی دو سال طول می کشد تا این همکاری ها تحقق پیدا کند. به عبارتی از ۴ سال بعد می توان انتظار داشت که تولید شروع شود و اثر خود را براشتغال زایی و رشد اقتصادی بگذارد.»

وی خاطرنشان کرد:« بنابراین در این مسیر یک شیب ملایم حرکت رو به جلو باید طی شود. دولت اشتباهات خود را کمتر کند و بی نقص تر عمل کند، تا مسائل اقتصادی سریعتر حل شود.»

محمد پارسا تاکید کرد:« ناهماهنگی که گاهی به لحاظ دیدگاههای اقتصادی در دولت دیده می شود،البته عامل بازدارنده است که می تواند به اقتصاد کشور لطمه بزند،زیرا امنیت روانی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی شرط لازم است.»

وی بابیان اینکه حل مشکلات در ۸ سال نیازمند تدبیر و زمان است،یادآورشد:«فکر می کنم هیچ فرد دیگری بهتر ازآقای روحانی نمی توانست مشکلات اقتصاد ایران را حل کند البته ایشان نیاز به زمان بیشتری دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود .»

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =