مرکز مبادله فناوری ایران و کره‌جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي سازمان صنایع کوچک، علی يزداني، مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم افتتاح مرکز مبادله فناوری ایران و کره‌جنوبی اظهار داشت: روابط دو كشور در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روابطی دیرینه است. امیدواریم با توجه به تجربه کره‌جنوبی در حوزه صنایع کوچک و متوسط و موفقیتی که در این حوزه داشته و در ادامه نیز در دستور کار دارد، بتوانیم تعامل بیشتر و موفقیت بیشتر در حوزه صنایع کوچک دو کشور داشته باشیم.

وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از سازمان‌های توسعه‌ای و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بیش از 96 درصد صنایع ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط فعاليت مي‌كنند.

یزدانی تصریح کرد: همانطور که در کره‌جنوبي با تدوین راهبردها به موفقیت‌های چشمگیري دست یافته‌اند، ما نيز امیدواریم با این تفاهم‌نامه به پیشرفت صنایع کوچک و متوسط در ایران و تعامل بیشتر با صنایع در کره‌جنوبی دست یابیم.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران تصريح كرد: بعد از توافق 5+1 و توافق برجام و بعد از سفر رييس‌جمهور كره‌جنوبي به ايران  اهداف مشخصي در روابط ايران و كره تعيين شد. مهم‌ترين آنها افزايش حجم مبادلات تجاري دو كشور تا سقف 17 ميليارد دلار است.

یزدانی با تاكيد بر اين‌كه تمرکز  ما بر گسترش همکاری در حوزه لوازم‌خانگی، قطعات خودرو، پوشاک و نساجی است، گفت: در راستای اجرايي کردن مفاد تفاهم‌نامه منعقده در 10 اسفند 94 مقرر است مشاوران در حوزه فناوری بین ایران و کره مشغول فعاليت شوند.

وی عنوان کرد: دوره تربیت مشاوران به مدت یک هفته در 29 فروردين برگزار شد و به دنبال آن نیازهای فناوری در 36 واحد صنعتی کوچک و متوسط توسط این مشاوران شناسایی و برای ارزیابی به کره‌جنوبی ارسال شد که 14 مورد آن تایید شده است.

یزدانی خاطرنشان کرد: از این پس با آغاز به کار مرکز مبادله فناوری صنایع کوچک ایران و کره، انتقال فناوری راه اندازی، هدایت و راهبری آن در صنایع کوچک و متوسط هر دو کشور از این مرکز انجام خواهد شد.

22535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =