میزان نوشت:منصور حقیقت‌پور درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران از هواپیماهای مسافربری خود به منظور جابجایی سلاح‌های نظامی استفاده می‌کند گفت: این ادعا که آمریکایی‌ها در راستای ایران‌هراسی مطرح می‌کنند کاملا حرف اشتباه و بدون پایه و اساسی است.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به حد کافی امکانات و شرایط برایش فراهم است تا بتواند به‌صورت آشکار به دوستان خود در دنیا کمک کند از این‌رو هیچگاه از مسیر مخاطره‌انگیز و خطرناکی چون مسیر هوایی آن هم هواپیمای مسافربری برای جابه‌جایی سلاح استفاده نخواهد کرد.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: ما به دوستانمان و به کشورهایی که با آنها همکاری می‌کنیم یاد می‌دهیم که چگونه سلاح بسازند از این‌رو از ارسال تجهیزات نظامی به آنها به جز در موارد خاص جلوگیری می‌کنیم زیرا ما بر این اعتقاد هستیم که باید ماهی‌گیری را به کشورهایی که با آنها همکاری می‌کنیم یاد بدهیم نه ماهی گرفتن را که کار آسانی است.

فرمانده فرودگاه‌های کل کشور در ایام جنگ اظهار کرد: آمریکایی‌ها فهم،‌درک و شعور ندارند از این‌رو این مطالبی را مطرح می‌کنند که فاقد اساس و محتواست؛ رویه‌ای که تا به امروز سبب شده تا کج فهمی‌های آنها و عقب‌ماندگی‌شان در عرصه سیاست خارجی باقی بماند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه آمریکا امروز نیازمندی‌های داعش را از طریق هوایی به آنها منتقل می‌کند خاطرنشان کرد: بهتر است دولتمردان آمریکایی به‌جای متهم کردن ایران پاسخگوی اقدامات ساختارشکنانه خود باشند و روشن جواب بدهند که چگونه سلاح‌ها و مهمات خود را از طریق هوایی به خاک سوریه منتقل می‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی می‌کند در روابط متقابل با کشورهای دوست خود نحوه مقاومت و چگونگی ساخت سلاح را به آنها آموزش دهد تا بتوانند از پس اداره خود به بهترین شکل ممکن بربیایند.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بیان اینکه ادعای جابحایی سلاح از سوی ایران از طریق هواپیمای مسافربری از پایه بی‌اساس است تاکید کرد: این اقدام از نظر ما غیرممکن است از این‌رو بهتر است آمریکا که به‌عنوان بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در جهان مطرح است و نقش مهمی در جابه‌جایی سلاح و دادن اسلحه به تبهکاران،‌ راهزنان و تروریست‌ها دارد پاسخگوی اقدامات غیرقانونی خود باشد.

فرمانده کل فرودگاه‌های کشور در زمان جنگ تاکید کرد: آمریکا امروز بزرگترین کشوری است که از طریق دریا، هوا و زمین برای تزریق سلاح به گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند اما ایران هیچ‌گاه حتی در طول جنگ تحمیلی از این رویه برای ضربه زدن به دشمنان خود استفاده نکرده است.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =