ایسنا نوشت: شورای عالی سیاسی یمن که انصارالله آن را اداره می‌کند، اعلام کرد، آماده ازسرگیری مذاکرات صلح با دولت یمن به شرط توقف حملات ائتلاف سعودی و شکستن محاصره مناطق تحت کنترل خود است.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، مذاکرات صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل اوایل ماه جاری میلادی شکست خورد و نتوانست به جنگ ۱۸ ماهه یمن پایان دهد.

شورای عالی سیاسی یمن در جلسه روز یکشنبه خود به بررسی تدابیر لازم برای تشکیل دولت در آینده نزدیک پرداخت و تصریح کرد، از هر طرحی که در راستای صلح مورد نظر باشد، استقبال می‌کند.

این جلسه به ریاست صالح الصماد، رئیس شورا و با حضور قاسم لبوزه، معاون او برگزار و در آن اوضاع سیاسی، نظامی، تجاوزات ائتلاف سعودی و تحولات منطقه بررسی شد.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست هفتگی خود در کاخ ریاست جمهوری در صنعا تصریح کرد، آماده از سرگیری مذاکرات است مشروط بر اینکه  جنگ متوقف و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن برداشته شود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در جده تاکید کرد که درگیری در یمن طولانی شده و باید تمام شود.

او گفت، انصارالله باید دست از حملات بردارند، از صنعا عقب‌نشینی کنند و به دولت متحد ملی با مخالفانشان بپیوندند.

دولت مستعفی یمن نیز موافقت اولیه خود را با طرح آمریکا اعلام کرده و اصرار دارد که انصارالله خواسته‌های آنها را قبل از تشکیل دولت جدید بپذیرند.

جنگ یمن بیش از ۶۵۰۰ کشته برجای گذاشته و حدود سه میلیون تن را آواره کرده است.

در این راستا در جدیدترین جنایت ائتلاف سعودی در یمن و در حملات به مجتمع مسکونی در استان الحدیده در غرب یمن حدود 30 تن کشته  و زخمی شدند گه گفته می‌شود این آمار اولیه است.

خبرنگار المسیره در این باره افزود: این حمله محل اقامت کارگران کارخانه قند و شکر در منطقه راس عیسی در حدیده را هدف قرار داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =