۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۰

ایرنا نوشت: یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد: مقاومت مردمی یمن 'انصارلله' با هدف مذاکره و رایزنی با مقامات عراقی در زمینه اعلام رسمیت شورای عالی سیاسی کشور از سوی دولت های منطقه، هیاتی به بغداد فرستاد.

پایگاه خبری عربی 21 با اعلام این خبر افزود: این هیات برای انجام دیدارهایی مهم ؛عصر یکشنبه عمان را به مقصد بغداد و چند کشور دیگر ترک کرده است.

یک منبع یمنی با اعلام این خبر به این پایگاه گفت: این هیات به ریاست محمد عبدالسلام ساعت چهار بعداز ظهر یکشنبه مسقط را به مقصد بغداد ترک کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: سفر این هیات برای دیدار با مقامات عراقی و گفت و گو با آنان به منظور تایید شورای عالی سیاسی یمن از سوی عراق به عنوان شورای حاکمیتی جدید مناطق تحت کنترل این گروه از جمله صنعا صورت گرفته است.
وی اعضای همراه این هیات را حمزه الحوثی؛ حمید عاصم؛ ناصرباقزقوز و سلیم المغلس معرفی کرد که به ریاست سخنگوی انصارلله محمد عبدالسلام راهی بغداد شده اند تا با مسولان وزارت خارجه این کشور نیز دیدار و گفت وگو کنند.

این منبع همچنین اظهار کرد: هیات انصارلله پس از بغداد به سوریه و لبنان نیز خواهند رفت تا از این کشورها بخواهند از شورای عالی سیاسی یمن اعلام حمایت کنند.
هیات مذاکره کننده انصار الله و صالح از زمان پایان بی نتیجه مذاکرات حل بحران یمن در کویت هنوز نتوانسته به صنعا باز گردد زیرا عربستان از دو روز بعد از این تحول، اعلام کرد که پروازها از فرودگاه صنعا را ممنوع کرده است و این ممانعت تا به امروز همچنان ادامه دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =