روزنامه شرق نوشت؛نادر قاضی‌پور روز گذشته در راهروی مجلس، خبرنگار روزنامه ایران را مورد ضرب‌وشتم قرار داد.

ماجرا از این قرار بود که در پایان جلسه علنی دیروز و درحالی‌که خبرنگاران در راهروی مجلس مشغول گفت‌وگو با نمایندگان بودند، خبرنگار روزنامه ایران از قاضی‌پور سؤالی درباره علت تلاش برای تأسیس فراکسیون ترک‌زبانان پرسید.

قاضی‌پور در میان این گفت‌وگو از خبرنگار درباره اینکه در سال‌های ٩٢ و ٩٤ به چه کسانی رأی داده سؤال کرد و بعد از پاسخ خبرنگار با بیان مطالبی همچون «شما اصلاح‌طلب‌ها ضداسلام و ضدولایت فقیه هستید» با مشت به صورت خبرنگار کوبید. او در ادامه هم ضمن ادامه مشت‌زدن به خبرنگار، دستگاه ضبط صداي او را گرفت و بعد از گرفتن دست خبرنگار، او را به اداره حراست مجلس برد؛ اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و آن‌گونه که احسان بداغی، خبرنگار روزنامه ایران می‌گوید، در اتاق حراست مجلس نیز، مأموران با پاک‌کردن فایل‌های موجود در ریکوردر (دستگاه ضبط صدا)، از او تعهدی مبنی ‌بر تکرارنكردن درگیری در راهروی مجلس گرفته‌‌اند و از احتمال ممنوع‌الورودشدن او به مجلس سخن گفته‌اند. این در حالی است که تعدادی از خبرنگاران و حتی برخی از نمایندگان در لحظه درگیری شاهد نحوه برخورد قاضی‌پور با این خبرنگار بوده‌اند.

پس از این ماجرا، محمدمهدی برومندی، از اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، در گفت‌وگو با «وقت ایران» ضمن ابراز بی‌اطلاعی از درگیری پیش‌آمده اعلام کرد حق همه افراد برای شکایت به این هیأت محفوظ است و اگر شکایتی در‌این‌باره به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برسد، هیأت نظارت به موضوع ورود و آن را بررسی خواهد کرد».

قاضی‌پور که در رفتارهای اهانت‌آمیز سوابقی همچون فایل تصویری ایام انتخابات را در پرونده دارد و همواره با بیان مطالب قومیتی به طرح مسائل مختلف در صحن مجلس و در رسانه‌ها می‌پردازد، این‌بار هم پس از ضرب‌وشتم خبرنگار روزنامه ایران، در گفت‌وگو با سایت خبری «میلت» درباره علت ضرب‌وشتم خبرنگار گفته: «این آقا که قصد داشت ما را از ايران جدا کند گفت چرا فراكسيون مناطق ترك‌نشين را تشكيل مي‌دهي؟ چرا ترك‌ها را مطرح مي‌كنید؟ ترک‌ها نیازی به مطرح‌کردن ندارند. ترك‌ها اصلا زمان صفويه شيعه نبودند! اصلا این کار علیه‌ اسلام است؛ و هزاران حرف بيخود عليه ترك‌ها، تبریزی‌ها و آذربایجانی‌ها زد و من نتوانستم این توهین‌ها را تحمل کنم».

این در حالی است که سایت خبری انتخاب، بعدازظهر روز گذشته فایل صوتی لحظه درگیری قاضی‌پور را منتشر کرد که «شرق» برای قضاوت مخاطبان بین اتفاقی که افتاده و روایتی که قاضی‌پور از ماجرا بیان کرده، متن کامل این فایل را در ادامه منتشر می‌کند:

قاضی‌پور: حق ما را شما خوردید.
خبرنگار: ما خوردیم؟ یعنی کی؟
قاضی‌پور: شماها و اصلاحات.
خبرنگار: یعنی فارس‌ها حق شما را خوردند یا اصلاح‌طلبان؟
قاضی‌پور: برو این را به آنهایی که شما را می‌فرستند تا این سؤالات را بپرسید بگو.
خبرنگار: کسی من را نفرستاده که این را از شما بپرسم.
قاضی‌پور: شماها نمی‌توانید از ناموستان دفاع کنید. ما از ناموستان دفاع کردیم.
خبرنگار: شما از ناموس ما دفاع کردید؟
قاضی‌پور: در جنگ‌ها ببین. ببین ما در هشت سال دفاع مقدس چه کارها که نکردیم. زنان ما طلاهایشان را فروختند.
خبرنگار: مگر فقط در آذربایجان این کارها شده؟ مگر در کرمان و شیراز و شهرهای دیگر کسی این کارها را نکرده؟
قاضی‌پور: نه. شما نکردید.
خبرنگار: از کجا من را می‌شناسید که این‌طور راحت می‌گویید شما نکردی؟
قاضی‌پور: شما دنبال اصلاحات و دنبال آزادی بودید. شما ضداسلام هستید. ضدولایت فقیه هستید. چون مرکز اسلام آذربایجان است. مرکز شیعه آذربایجان است.
خبرنگار: بر چه اساسی این را می‌گویید؟ یعنی جای دیگری در ایران شیعه نیست؟
قاضی‌پور: بنیان‌گذار شیعه در ایران صفویه و آذری‌ها هستند. بفرمایید آقاجان.
چند صدای مبهم
خبرنگار: شما چرا مشت می‌زنید؟
چند صدای مبهم
چند نفر از حاضران: ولش کن حاج‌آقا.
قاضی‌پور: زنگ بزنید حراست.
یکی از حاضران: این چرا مشت می‌زنه؟
خبرنگار خواهان پيگيري رئیس مجلس

بعدازظهر روز گذشته و در واکنش به این اتفاق، نامه‌ای با امضای بیش از ٢١٥ خبرنگار خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس منتشر شد که در آن آمده است: «جناب آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ سلام همان‌گونه که استحضار دارید، روز یکشنبه ٧/٦/٩٥ رویداد تلخ و زشتی در راهروهای مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که خبرنگاران، اصحاب رسانه و هر دیده‌ای را دردمند و آشفته کرد. نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه، در میانه یک گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی روزنامه «ایران» زمانی که با پرسش ساده خبرنگار درباره «تأثیر شکل‌گیری فراکسیون آذری‌زبان‌ها بر تقویت شکاف‌های قومیتی» روبه‌رو می‌شود، عصبانی شده و صورت او را زیر مشت‌های چپ و راست می‌گیرد؛ دستش را می‌پیچاند و دستگاه ضبط صوتش را گرفته و کشان‌کشان به سوی حراست مجلس می‌برد.

حراست مجلس هم در اقدامی ناباورانه، از وی تعهد می‌گیرد تا دیگر درگیری ایجاد نکند و تمام فایل‌های ضبط‌شده در دستگاه ضبط صوت را پاک می‌کند. فایلی که گواهی می‌داد خبرنگار تنها سؤال کرده است و آقای قاضی‌پور به‌جای جواب، با اتهام‌زنی با عناوینی چون «ضدانقلاب» و «ضداسلام»، مشت‌های پیاپی حواله صورت او کرده است. دردمندانه‌ترین بخش ماجرا، بی‌دفاعی خبرنگاری بوده است که در گیرودار کتک‌خوردن از نماینده مجلس، برای اینکه مشکلی برای رسانه متبوعش پیش نیاید، هیچ دفاعی از خود نمی‌کند و تنها می‌پرسد: «آقای قاضی‌پور چرا مرا می‌زنی؟» خبرنگاران، گروهی از نمایندگان و دوربین‌های مستقر در راهروهای پارلمان، شاهد این ماجرا بوده و گواه این ماجرا هستند. البته امیدواریم سرنوشت فیلم این اتفاق سیاه، به سرنوشت فایل صوتی مصاحبه دچار نشود.

در شرایطی که خوش‌بینانه منتظر بودیم نماینده یادشده از اقدام شنیع خود نادم شده و حداقل عذرخواهی کند، وی فرار به جلو کرده و در گفت‌وگوهایی، کوشید کتک‌کاری‌اش را برخاسته از عِرق قومی القا کرده و با تحریک احساسات قومی، برای خود پشتیبان بتراشد. رئیس محترم مجلس شورای اسلامی؛ مشت به صورت احسان بداغی، خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران، تنها مشت به دهان ارگان رسمی دولت نبود؛ مشت به صورت همه خبرنگارانی بود که جز پرسش، خطای دیگری ندارند. بی‌گمان سال‌هاست دوره شعبان‌بی‌مخ‌ها در خیابان گذشته است و چه تلخ است اگر مجلس شورای اسلامی - که نهاد قانون‌گذاری است و کاری جز پاسداشت قانون ندارد- از خیابان‌ها عقب بماند. جناب آقای لاریجانی بی‌گمان اهانت و برخورد فیزیکی از سوی هر سیاست‌مدار و مسئولی، از هر گرایش سیاسی، در مواجهه با هر خبرنگاری، از هر روزنامه و رسانه‌ای محکوم است و ما امضاکنندگان این نامه ضمن محکومیت شدید این اتفاق، از جنابعالی می‌خواهیم با رسیدگی دقیق و سریع این بی‌احترامی عظیم به ساحت خبرنگاری در «خانه ملت» را پیگیری نمایید تا هم کسی که مشت به صورت خبرنگار کوبیده و هم کسی که او را با امحای مدارک و تهدید خبرنگار یاری کرده، به مجازات برسند که اگر این‌گونه نشود، بیم آن می‌رود نماینده‌ای که دیروز گفت «مجلس جای کره‌الاغ و زن نیست» و امروز به صورت خبرنگار مشت می‌زند، فردا در صحن علنی مجلس چاقوکشی کند».

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    الان هیچ ارگان یا نهادی نیست بتونه جلوی همین اقا رو بگیره که با این حرف ها و این رفتارها داره بذر نفاق بین مردم و قومیت ها میپاشه؟ یا من جوون رو نسبت به همه چیز بدبین میکنه
    • بی نام IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      تشکیل فراکسیون ترک ها چه مشکلی داره که آقای خبرنگار دنبال سوال در این خصوص است؟ به نظر من ای آقای خبرنگار به ترکها حساسیت دارد و در گفتگوهای بین آقای قاضی پور و این خبرنگار حرفهایی در این رابطه صورت گرفته و باعث عصبانیت نماینده شده. من علت حساس بودن تشکیل فراکسیون ترک ها را برای این خبرنگار عیزی نمی دانم .
    • یوسف A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      تشکیل فراکسیوت ترک زبانان چه مشکلی برای شما فارس زبانان ازیز ایجاد می کند؟ چه مشکلی دیگری به مشکلات مهم خبرنگار محترم را اضافه می کند؟ دلیل حساسیت خبرنگار محترم عیران چیست؟ چرا فقط به ترک زبانان غیور این مملکت حساسید؟ سابقه روزنامه تان ، سوابق برنامه های تلویزیونی تان و انواع برنامه ها ، اس ام اس ها و .... این را نشان میدهد. درود بر انتخاب مردم فهیم ارومیه ، درود بر قاضی پورها. درود بر تمامی دلسوزان به انقلاب ، وطن و هم وطن. الا تهرانیا انصاف میکن .....
    • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      بحث فراکسیون ترک و لر و... نیست مساله نحوه برخورد این آقاست که همیشه جنجال درست میکنه چرا مسایل را قاطی میکنی
    • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      تفرقه بينداز و راي بياور... اين آقا همون موقع انتخابات هم با همين ايده تفرقه افكني راي آورد ... اين راه و روش براش نون داشته...چطور انتظار داريد كه اين كارها رو كنار بزاره دوستاني كه اروميه را مي شناسند مي دانند كه اين آقا نماينده افكار عمومي اين شهر نيست ولي متاسفانه
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      22 67
      فایل صوتی بریده شده است و 30ثانیه آخر مکالمه رو پوشش میده توهین های بدی که خبرنگار نثار ملت آذربایجان کرد در این فایل آورده نشده
  • قباد A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    واقعا از مردم ارومیه بعید است همچین کسی را انتخاب کرده باشند
    • بی نام A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      دم آقای قاضی پور گرم....این روزنامه ایران همانی است که چند سال پیش به ترکها اهانت کرد.... شما میگید فایل در حراست مجلس پاک شده پس چطور مطالب و گفتگوهای ایندو رو پیاده کردین؟....
    • شمس تبریزی A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      دوست بی نام. فایل دیلیت شده را میشه با نرم افزار مخصوص ریکاور کرد و احتمالا خبرنگار مربوطه هم چنین کرده. ضمنا خبرنگار سوال درستی از ایشان پرسیده. فراکسیون را بر اساس تفکرات حزبی و جناحی تشکیل میدن و نه قومیت. ایشان که امروز از فراکسون ترکها صحبت میکنه، احتمالا فردا هم عده ای میخوان فراکسیون عرب و لر و بلوچ و کرد و غیره در مجلس درست کنن. مجلس جای تصمیم گیری های ملی است و نه قومی. هر چند که بعید میدانم جناب قاضی پور درکی از این موضوع داشته باشن
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      عزیزی که گفتی فایل پاک شده چطور به دست رسانه ها رسیده.بدونید که فقط یه خبرنگار اونجا نبوده و لزوما فقط یه نفر صداها رو ضبط نکرده.یعنی اینقدر سخته درک این موضوع؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      86 7
      بی نامی که شبهه آوردی متن خبر رو بخون که گفته سایت خبری انتخاب، بعدازظهر روز گذشته فایل صوتی لحظه درگیری قاضی‌پور را منتشر کرد یعنی خبرنگارهای دیگری با ضبط صوت آنجا بوده اند.
  • بهروز IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    فقط میتونم بگم متأسفم
    • بی نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      شما خیلی سخت نگیر .....
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      80 7
      در پاسخ بی نام، اتفاقا همین سخت نگرفتن ها باعث شده به این روز بیفتیم، اگر مشابه این اتفاق در کشوری غربی رخ میداد که تا یک هفته جزو خبرهای فوری شبکه خبر و تلویزیون بود.
  • احمد A1 ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    من فقط اینو می تونم بگم که واقعا حیفه این شخص نماینده مردم فهیم و با مرام ارومیه باشه ودیگر اینکه خواهشا رفتار و کردار آقای نماینده را به حساب کل هموطنان ترک زبان ننویسیم.
  • ناصر A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    شما هم با نوشتن یک جانبه طرفداری از یک طرف خاص کرده اید
    • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      مرد مومن قاضی پور و نمیشناسی؟ طرفداری چی گرده؟
    • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      یعنی نماینده مجلس حق داره کتک کاری کنه؟ به نظر من حتی در بدترین شرایط هم این حرکت قابل توجیه نیست مثلا نماینده یه شهری آبروی یک شهر دستته
  • کوروش IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    بعد ماتوقع داریم توکوچه خیابون دعوا نشه.اینم مجلس قانون گذار یاگریز
  • محمد21 IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    من لز زبانم .ولی بابا انصافا تنها نماینده ای که در مجلس با قدرت تمام از حق مردمش دفاع میکنه ایشان هستند .من تمام برنامه های مجلس را میبینم .نه مثل نماینده ی ماکه همیشه روصندلیش خوابه .اون نماینده را دارن خراب می کنند.
    • مهناز A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      2 4
      می شه چند تا از خدمات ایشون به مردمش رو بگین؟
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    این نتیجه کوتاه آمدن نمایندگان زنه مجلسه که موقعی که بهشون توسط این فرد لات شد شکایت نکردن منتظر روزی باشید که وسط مجلس توسط این موجود کتک بخورید .....
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    با تشكر از مردم اروميه و نماينده محترمشون
  • ناشناس IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    سلام انجمن صنفی روزنامه نگاران و شخص خبرنگار باید ایشان را به دادگاه احضار کنند. نتیجه باید اونجا مشخص بشه
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    تا بوده همین بوده و ترکها خودشون رو برتر میدونستن
  • پويا A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    باسلام مطمئن باشيد اقاي قاضي پور حافظه تاريخي مردم ايران همانگونه كه قبلا هم مشخص گرديد براي شما هم كار مي كند و سرانجامي مثل بزرگانتان در مجالس قبلي در انتظارتان مي باشد. مردم اروميه هرگز اينگون حركات رو فراموش نمي كنند .
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    من به عنوان یک خانم، هیچکدام از نمایندگانی را که با مصالحه، ایشون را به مجلس راه دادند، نمی بخشم
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    طرف نماینده مجلس قانون گذاری است .... اگر خبرنگاره قتل هم کرده باشه باید از طریق قانون رسیدگی و به سزای عملش برسد ... به حق یا نا حق بودن طرفین کاری ندارم... مهم نبودن قانون یا آبکی بودن قانون برای نماینده جای تامل داره
  • احمد IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    علت جریحدار شدن جناب حاج آقا نادر قاضی پور نماینده محترم و لایق ارومیه توهین به هویت فرهنگ و چرایی وجود ترکان در ایران و نبود حق ترک های ایران در ایران است... یک برداشت یک جانبه از یک خبرگزاری ملی؟ اصلا خوب نیست....
  • فرهودي IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    اين مشت مشت قاضي پور نبود بلكه مشت ملت ترك ايران بر دهان ياوه گويان است كه دهان خود را باز كرده و صداي فاشيستها در مي آورند و در واقع نماينده فاشيستها هستند
    • مصطفي شهبازي ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      واقعا متاسفم كه اينقدر عقب مانده فكر ميكني
    • دلسوز انقلاب A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
    • هدی RO ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      آقای قاضی پور مثل اینکه طرفدارانی هم دارند :
    • هادیهمدان US ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      44 18
      من ترکم و افتخار میکنم ترک ایرانی ام مخلص همه مردم ایرانم هستم به کسی توهین نکن و بدون دلیل طرفداری نکن برادر مطمعنن کار قاضی پور زشت و ناپسندانه بود
  • اميد A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    با سلام خدمت تمام هموطنان خودم از تمام اقوام مختلف. به نظر بنده اينكه هر قومي به فكر تشكيل يك فراكسيون و يا هر چيز ديگر باشد در كل مشكلي ندارد ولي در طولاني مدت اين امر باعث ايجاد تفرقه ميان هموطنانمان ميشود. ما به خاطر اين اتحاد خونهاي زيادي داده ايم و اين خونها از تمام اقوام بوده، پس با دست خود تيشه به ريشه اين مملكت نزنيم تا همچنان ايراني متحد و قدرتمند با قوميتهاي ترك و كرد و فارس و بلوچ و تركمن و عرب و.... داشته باشيم . بيايد كاري را كه دشمنان اين مملكت ميخواهند بكنند را خودمان انجام ندهيم.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    پان ترکیسم، یک تهدید جدی است. کافیست نگاهی به نظرات کاربران در صفحه اینستاگرام آقای عارف بیندازید تا ببینید این افراد در حمایت از به اصطلاح نمایندشون چگونه به تاریخ و بزرگان ایران زمین توهین می کنند و خواستار تجزیه از ایرانند.
    • طاهر IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      خدمت بی نام عزیز عرض می نمایم زمانی که آقای قاضی پور در کنار شهید مهدی باکری در حال دفاع از ایران بود میشوند وطن پرست و زمانی که دنبال حق خود هستند میشوند پان ترک و تجزیه طلب . این وسط ما آخر نفهمیدیم پان فارس ها کجا تشریف دارن .
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    یا رب مباد که گدا معتبر شود، که گر گدا معتبر شود خلقی زیر و زبر شوند......
  • رزمنده A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    ضمن سلام به همه منتقدان فقط اینو میتونم بگم ای کاش من جای اون خبرنگار بودم اونوقت به اقای قاضی پور نشان میدادم مشت زدن چه پاسخی داره .
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    فرقی نمی کنه، هر شخصی با هر قومیتی که باشه، حق نداره هر کاری که دلش بخواد بکنه، باید جلو تندروی ها گرفته بشه، البته یه اراده میخواد، من خودم و جد و آبادم ترک بودن، این شخص آبروی همه آذری زبان ها رو برده...
    • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      احسنت
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      21 97
      تو ترک نیستی ترک شرف دارد و به همزبانش توهین نمیکند
  • منگنه A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    آقای قاضی پور زیاد خودتو تحویل نگیر این کردهای کرمانشاه و ایلام و کردستان بودند و البته خوزستانیهای عزیز که تو 8 سال جنگ نزاشتن ی مو از سر ایران کم بشه و تو الان رجزخوانی کنی.زنده باد کرد
  • رضا A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    معلوم نیس کی به این یارو رای داده باید صلب صلاحیتش کنن
  • ليدا IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    مثلا خوبه طرف نماينده ملته، واقعا جاي تأسف داره، خبرنگار كارش اينه،اين چه حركت زشتيه آخه؟؟؟
  • امین A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    وقتی این بابا میگفت مجلس جای الاغ و زن نیست و هیچ اتفاقی نیافتاد باید هم اینجوری پررو بشه..مگه کیه این اقا؟؟
  • بی نام EU ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    آقای قاضی پور مقصر نیست . آمدن چنین آدمایی به عرصه سیاست و تصمیم گیری لیاقت رای دهنده ها را نشون میده
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    نمیدونم چرا این آذری زبانها اینقدر حساس میشن حالا خوبه همه ادبیات آقای قاضی پور دیدن. خدمت به ملت که انقدر منت نداره
  • بی نام DE ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    کسی هم میتونه بگه که چرا این خبر نگار مخالف فراکسیون تورک بوده چرا ستگ ما تورکها اینقدر سنگین هست براتون؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
      70 20
      نفاق تفرقه و ..... به اين دليل
  • بروجنی IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    اون زمان که فایل توهین این آقا در زمان تبلیغات منتشر شد و کسی دم بر نیاورد باید چنین اتفاقاتی پیش بینی میشد. خلایق هرچه لایق..
  • بی نام DE ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    من با اینکه خودم شخصا در تبریز به لیست آقای پزشکیان رای دادم..ولی این دلیل نمیشه که حالا چون ایشون اصولگرا هستند مشتشون رو خالی کنیم.فراکسیون تورک مگر چه ایرادی داره مگه شما خواستار دموکراسی و آزادیعای مدنی تو کشور نیستید.خوی حقوق مللتها و قومیتها خودش مگز غیر از حقوق مدنی هر شهر وندی هست ..آقای قاضی پور شاید نماینده با ادب و اطو کشیده ای نباشه شاید ادبیاتش تند باشه و اهل چاپلوسی نباشه ولی حق مللت رو واقعا داره ساده بیان میکنه ..چرا شما احساس میکنید که هر کسی از حق قومیتها دفاع کرو باید بهش بر چسب بزنید...
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    شماها نمی‌توانید از ناموستان دفاع کنید. ما از ناموستان دفاع کردیم این آقا تا کی قراره ب بقیه ملت و اقوام ایرانی توهین کنه؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    31 37
    روز نامه ایران در زمان احمدی نژاد به ترکها توهین کرده بود
  • پاینده باد ایران IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    28 13
    همه مردم ایران برای دفاع از آب و خاک و شرافت و ناموس خود جنگیدند، شهید دادند، جانباز دادند. متاسفم برای شما همت ها و باکری ها از جنس شما نبودند حرفهای شما بوی نژادپرستی می دهد
  • محمد IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    26 10
    اگر اون وقت که به نمایندگان زن مجلس توهین کرد برخورد جدی باهاش می شد، این وضع پیش نمی اومد
  • محمدرضا IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    90 23
    بالاترين آمار شهدا مربوط به استانهاي تهران و اصفهان است . اونوقت چه حرفهاي مطرح ميشه .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    34 47
    این نماینده با رفتارش بیشتر به مردم حوزه انتخابیش توهین میکنه واونا را شرمسار میکنه از داشتن چنین نماینده ای ودذ اخر اینکه مشخص بود جواب سوال خبرنگار و نمیدونست
  • علی GB ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    58 23
    متاسفم واسه این اقا با این ادبیات و تفکر که نماینده مردم عزیز ترک ما شده . هر رم از این باغ بری می رسد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    16 12
    فراکسیون "قومیتی"..ضرب وشتم..نماینده مجلس..طرفداریه عده ای از این رفتار غلط..این آقا نماینده ما ترکاست؟؟ واااای..مجلس قانونگذاریه..مشکل کسانی هستند که به این افراد رای میدهند
  • بی نام DE ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    8 10
    طبق قانون این خبرنگار می تواند بر علیه این نماینده ، شکایت کیفری مطرح بکند . هیچ نماینده ای در برابر جرم عمومی مصونیت ندارد .
  • احمد.ج RO ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    2 2
    دارم به رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس فکر میکنم.
  • اکبر A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    8 7
    من نمیدونم چرا ولی عاشق این قاضی پورم