با بو کشیدن لاغر شوید!/فناوری جدید دانشمندان فرانسوی برای کاهش اشتها

ایسنا نوشت: دانشمندان فرانسوی موفق شدند با استفاده از ترکیبات طبیعی معطر تمایل افراد به غذاهای پر کالری را کاهش و تمایل به غذاهای کم کالری را افزایش دهند.

دانشمندان فرانسوی با استفاده از ترکیبات طبیعی معطر، مغز انسان را برای انتخاب غذای ساده به جای غذای مملو از شکر و چربی فریب دادند.

محققان با تولید مولکول‌های طبیعی معطر و افزودن آن در غذاهای کم کالری، فرایند تشخیص مغز و افزایش اشتها را به اصطلاح هک کردند. با این روش افراد با خوردن غذاهای کم کالری هم از لذت غذاهای آماده، شیرین و پرچرب محروم نمی‌شوند و هم با دریافت غذای کم کالری وزن اضافی را کاهش می‌دهند.

ترکیبات معطر طبیعی کاربرد بسیاری دارند، به‌طوری‌که می‌توان آنها را به غذاهای معمولی و سالم اضافه کرد تا میل به مصرف افزایش یابد، همچنین این مواد را می‌توان با غلظت بیشتری به غذاهای پرچرب و خیلی شیرین اضافه کرد تا مردم از خوردن آنها امتناع کنند.

روش معطرسازی غیرواقعی مواد غذایی همچنین لذت خوردن غذاهای خوشمزه و شیرین را دوباره به بیماران دیابتی باز می‌گرداند و به آنها کمک می‌کند تا بدون نگرانی از دریافت قند هرچه می‌توانند غذای شیرین غیرواقعی میل کنند.

محققان فرانسوی همچنین دستگاه مکمل این فناوری را تولید کردند که با انتقال بو و مواد معطر طبیعی به غذاهای سالم و کم طرفدار، آنها را پر روغن، حاوی شکر و نمک برای مغز جلوه می‌دهد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =