تقدیر از نگار اسکندرفر توسط یک تماشاخانه خصوصی

مراسم پایانی هفته تئاتر باران با بزرگداشت نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه و معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر باران شنبه ششم شهریور ماه در این مجموعه برگزار شد.

در این مراسم، مدیران و هنرمندانی چون رحمت امینی رییس ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، محمد رحمانیان، ایوب آقاخانی، پیام فروتن، نسیم ادبی، رویا میرعلمی، شهرام حقیقت دوست، رضا مهدیزاده، اشکان خیل نژاد، یوسف باپیری و ... حضور داشتند.

خیام وقار کاشانی دبیر هفته تئاتر آموزشگاه های سینمایی و نمایشی باران ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران برگزاری این جشنواره عنوان کرد: ضرورت دارد در سومین هفته تئاتر باران ترسیمی از آینده امیدوارانه تر و تجربیات گذشته را مورد توجه قرار دهیم.

رحمانیان: مشوق بسیاری از کارهای من نگار اسکندرفر بود

بزرگداشت نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه بخش بعدی این مراسم بود. رضا بهبودی، رضا کشاورز و محمد رحمانیان روی سن آمدند تا درباره این هنرمند سخن بگویند. محمد رحمانیان درباره اسکندفر گفت: «چه قدر خوب است که یک موسسه خصوصی نظیر تئاتر باران برای هنرمندانی نظیر نگار اسکندرفر، کیومرث مرادی و سعید اسدی بزرگداشت می گیرد و باید این را به فال نیک گرفت.»

او ادامه داد: «دوستی من و نگار اسکندرفر به سالها قبل برمی گردد که مجالش در این زمان کوتاه نیست. مجله توقیف شده کارنامه شروع آشنایی ما بود که هربار یکی از بزرگان سینما، تئاتر و هنر را معرفی می کرد.»

رحمانیان خاطرنشان کرد: «فعالیتهای تئاتری من و نگار اسکندرفر به 12 سال قبل برمی گردد که در بسیاری از کارها مشوق اصلی من نگار بود و اولین بار با پیگیری های ایشان"فنز"را اجرا کردیم. حضور خانم اسکندرفر و موسسه کارنامه در مجموعه کارهای من و دیگران فراتر از عنوانبندی است و این موسسه خاستگاه بسیاری از هنرمندان مطرح این روزهاست.»

اسکندرفر هم ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: «خیلی خوشحالم که این موقعیت را داشتم که بتوانم کنار جوانها کار کنم، من از جوانی شما زندگی می گیرم و احساس زندگی می کنم.دلم می خواهد بگویم که من  آدم خوش شانسی هستم که دوستانی نظیر محمد رحمانیان دارم و عباس کیارستمی که روزهاست جایش در زندگی و جهان من خالیست.»

او در پایان افزود: امیدوارم این روند تاسیس سالن های خصوصی بیشتر شود و جریان تئاتر با سرعت بیشتری در این سالن های تازه تاسیس حضور پیدا کند.

تقدیر از مادر توسط فرزندش

ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوت تئاتر نیز که در این دوره با نمایشنامه خوانی «شب سگ» حضور داشت  به پاس حضور و درخشش در هفته تئاتر آموزشگاه های سینمایی و همراهی اش با نسل جوان تقدیر شد و لوح خود را از دخترش شیدا خلیق گرفت.

در ادامه فهیمه امن زاده و کیومرث مرادی با اعلام اینکه دو نمایش «درخت سیب گناهکار نیست» به کارگردانی روناک قاسمی و «ماجراهای عجیب سگی در شب» به کارگردانی حمیدرضا خسروی برای حمایت از تولید توسط کمپانی باران و اجرای عموم در این مجموعه  منتخب شده اند از اجرای عموم این آثار به زودی در سالن تئاتر باران خبر دادند.

ستاره اسکندری و خیام وقار کاشانی نیز  از انتخاب دو نمایشنامه خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به کارگردانی مهرشاد شهسوار حقیقی  و «آقا ذبیح» به کارگردانی مهدی ملکی را به عنوان آثار برگزیده خبر دادند و اسکندری متذکر شد که هیات داوران در این بخش به گروه نمایش «صندوق شخصی» پیشنهاد اجرا و امکان اجرا در تئاتر باران را ارایه می کند.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =