ایسنا نوشت: رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه، خواهان سلب اختیارات بشار اسد و به اصطلاح "بی‌تاثیر کردن" او به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات صلح در سوریه شد.

به گزارش  پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در اظهارات خود مدعی شد: ما باید تاثیر تروریست‌ها در سوریه را بدون حفظ بشار اسد (در قدرت) کاهش دهیم. این دو با یکدیگر مرتبط هستند. ما باید یک انتقال قدرت سیاسی در سوریه ایجاد کنیم و چنین چیزی ضروری است.

اولاند سه شرط را از جانب خود برای حل و فصل بحران سوریه تعیین کرد که به گفته وی اولین شرط "بی‌تاثیر کردن" بشار اسد در روند سیاسی و نظامی کشور است.

از نظر رئیس جمهور فرانسه دومین شرط، "پیشنهاد تضمین‌های محکم برای همه نیروهای مخالف میانه‌رو به ویژه سنی‌ها و کردها و حفظ ساختارهای دولتی و وحدت سوریه" است.

به گفته اولاند آخرین شرط که از نظر او "تعیین کننده" است "کنار هم جمع کردن بازیگران منطقه‌ای دارای منفعت در جنگ سوریه" است.

رئیس جمهور فرانسه گفت: من در این زمینه کشورهای حوزه خلیج فارس را مد نظر دارم. من همچنین به ایران فکر می‌کنم و از طرف دیگر ترکیه را که باید وارد جنگ علیه داعش شود و مذاکره با کردها را از سر بگیرد در نظر می‌گیرم.

این در حالی است که به دنبال طرح این اظهارات مداخله جویانه از سوی اولاند، وزارت امور خارجه سوریه واکنش تندی به این اظهارات نشان داده و عنوان کرد: اظهارات اخیر اولاند به مثابه مداخله فاحش در امور داخلی ما بوده و نشان می‌دهند فرانسه در ریختن خون سوری‌ها شریک است.

در بیانیه این وزارتخانه تصریح شده است: دولت فرانسه باید بداند تا زمانی که این مواضع را اتخاذ می‌کند ما هیچ نقشی را برای فرانسه در یک راه حل سیاسی نخواهیم پذیرفت.

اولاند در این سخنانش ادعا کرد، فرانسه به حمایتش از "مخالفان میانه‌رو" در سوریه و همچنین حمایت از حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق ادامه خواهد داد.

وی اظهار کرد: تروریسم همه بازیگران در منطقه و همه قدرت‌ءهای جهانی را تهدید می کند. برای حل و فصل بحران سوریه لازم است همه در این روند مشارکت کنند و فرانسه نیز آماده ادا کردن سهم خود است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =