ایرنا نوشت:دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی دستاوردهای دولت یازدهم را در جلوگیری از تخریب تعاملات سیاسی ایران با جامعه بین‌المللی، کاهش تورم و ثبات در بازار اقتصادی و همچنین توجه به بخش بهداشت و درمان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: برخی عملکرد دولت را منصفانه نقد نمی‌کنند.

غلامحسین کرباسچی درباره عملکرد دولت در سه سال گذشته گفت: بخشی از دستاوردهای دولت اثباتی است مانند سیاست خارجی هرچند نمی‌توان ادعا کرد همه مسائل در این عرصه حل‌وفصل شده است. ولی مهم این است که وضعیت روابط سیاسی کشور با دنیا در روابط بین‌المللی برخلاف آنچه در گذشته بوده احساس می‌شود.

اهم اظهارات دبیرکل حزب کارگزاران را بخوانید:

* {با اشاره به ایراد مدیریتی دولت قبل در بخش روابط بین‌الملل}: دولت یازدهم با برنامه‌ریزی و هدایت مناسب از تخریب شرایط سیاسی و اقتصادی که در اثر نقایص مدیریتی دولت قبل اتفاق افتاده بود، جلوگیری کرد و برخی مشکلات را با کشورهای اروپایی و آمریکایی برطرف کرد، بخشی نیز ادامه دارد که می‌بایست با مذاکره و حفظ حقوق طرفین حل‌وفصل شود.

* آنچه در مذاکرات برجام اتفاق افتاد، روندی است که باید ادامه یابد و اتفاقاتی که در چندین سال در روابط پیچیده کشورها دچار مشکل شده و معضلات و گره‌های سیاسی و اقتصادی را به‌وجود آورده باید با مذاکره باز شود و به‌نظر می‌رسد دولت در این زمینه موفق عمل کرده است.

* تاثیرگذاری تحریم‌ها در زندگی اقتصادی مردم کار تدریجی است. آنچه به‌نظر می‌رسد دستیابی به شرایط بهتری است که روزبه‌روز حاصل خواهد شد و نباید توقع داشت مشکلات دیرین اقتصادی یک‌شبه حل‌وفصل شود.

* برخی منتقدین به عملکرد دولت منصفانه عمل نمی‌کنند. این‌که گفته می‌شود رفع تحریم‌ها در زندگی مردم اثرگذار نبوده، برخوردی سیاسی است. دولت دستاورد مثبتی در بخش سیاست خارجی داشته است چراکه از تخریب بیشتر روابط و تعاملات بین‌المللی جلوگیری کرد .

** {درباره عملکرد اقتصادی دولت}: در بخش اقتصادی امروز شاهد کاهش تورم و کنترل آن توسط دولت هستیم، دیگر خبری از افزایش روز‌به‌روز و سریع اجناس نیستیم، هرچند رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال روندی درازمدت را دارد و نیازمند سرمایه‌گذاری است تا چرخه تولید به حرکت درآید.

* برای سرمایه‌گذاری نیازمند اعتماد، آرامش و امنیت در کشور هستیم و اگر چنین فضایی ایجاد نشود سرمایه‌گذاری با مشکل روبه‌رو خواهد شد و به تبع آن تولید و رونق اقتصادی را نیز مشاهده نخواهیم کرد.

* دولت در این زمینه اقدامات و برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد و تاثیرگذاری آن نیازمند زمان‌بندی است.

* دولت در بخش بهداشت ودرمان نیز گام‌های قابل‌توجهی برداشته که در آینده نتایج آن برای جامعه ملموس خواهد بود.

* در بخش تولید نفت و گاز نیز کارنامه دولت درخشان است چراکه به‌رغم کاهش قیمت نفت و فشارهای اقتصادی به دولت با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد افزایش تولید نفت هستیم که از دستاوردهای مثبت دولت یازدهم است.

* کمبود منابع مالی و کاهش قیمت نفت و در کنار آن بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره باقی‌مانده از دولت گذشته مشکلاتی را برای دولت یازدهم فراهم آورده ولی دولت همچنان تلاش دارد پروژه‌های موثر نیمه‌تمام را به اتمام برساند.

* نقدهایی نیز به برخی مدیریت‌ها وارد است. برخی مدیریت‌ها از ابتکارات و آفرینندگی لازم در امور اجرایی برخوردار نیستند و به‌نظر می‌رسد رییس‌جمهوری نیز به این مساله توجه دارد و به‌دنبال جایگزین بهتر است.

* {در خصوص اولویت‌های آینده دولت یازدهم در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت یازدهم}: مهم‌ترین وظیفه دولت منهای نگاه انتخابات و رای دادن توجه به نگاه ملی و آنچه به منافع و مصلحت ملی است که همواره این نگاه را نیز داشته است.

* همیشه این‌گونه نیست که منافع ملی درازمدت با بخشی از آرایی که در ایام انتخابات‌ها حاصل می‌شود، یکسان باشند. ممکن است اقداماتی را دولت انجام دهد که از نظر منافع ملی درازمدت باشد ولی در زندگی روزمره مردم در فاصله نزدیک نقش نداشته باشد.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =