حضور شمس‌شناسان جهانی در کنگره شمس‌تبریزی در خوی

مدیرعامل تولیت بارگاه شمس تبریزی خوی اعلام کرد: اولویت برنامه های امسال بر کارهای علمی و پژوهشی قرار گرفته است و به این خاطر شمس شناسان و مولوی پژوهان مطرح جهان از کشورهای مختلف در این کنفرانس علمی حضور می یابند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، فتاح کبیری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ثبت روز 7 مهر در تقویم کشوری به نام شمس تبریزی گفت: همه ساله برای گرامیداشت شمس تبریزی برنامه های فرهنگی و علمی و هنری مختلفی طی هفته اول مهرماه در شهرستان خوی برگزار می شود.
وی افزود: امسال نیز تولیت بارگاه حضرت شمس تبریزی در کنار دیگر مسئولان شهرستان و استان، یکدل و هم راستا میزبان کنفرانس بین المللی شمس الحق تبریزی در روزهای 4 تا 7 مهرماه خواهد بود.
مدیرعامل تولیت بارگاه شمس تبریزی ادامه داد: اولویت برنامه های امسال بر کارهای علمی و پژوهشی قرار گرفته است و به این خاطر شمس شناسان و مولوی پژوهان مطرح جهان از کشورهای مختلف در این کنفرانس علمی حضور می یابند.
رئیس شورای شهر خوی در خصوص مهمانان خارجی دعوت شده به این کنفرانس نیز گفت: خانم اسین چلپی نواده مولانا و معاون بنیاد بین المللی مولانا از ترکیه، پری صابری کارگردان، دکتر محمدعلی موحد شمس شناس، دکتر حجت الله ایوبی مدیرعامل بنیادشمس و مولانا، دکتر نوری شیمشکلر مولاناشناس و رایزن فرهنگی ترکیه در ایران، دکتر علی تمیزال رئیس پژوهشکده مولانا پژوهی قونیه و مهمانانی از پاکستان و هند و آمریکا مهمان کنفرانس شمس تبریزی در خوی خواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =