تسنیم نوشت: هواپیمای مسافربری جدید ساخت شرکت میتسوبیشی که ایران هم از مشتریان آن است، اولین پرواز آزمایشی خود را به دلیل مشکل فنی ناتمام گذاشت.

به گزارش بلومبرگ، هواپیمای مسافربری منطقه ای ساخت شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی که دیروز پرواز آزمایشی اش به دلیل بروز مشکل فنی در سیستم داخلی با مشکل مواجه شده بود، امروز بار دیگر به سمت آمریکا پرواز کرد.

به گفته کنیچی تاکه موری، سخنگوی شرکت میتسوبیشی، این هواپیما که اولین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن در بیش از نیم قرن گذشته است، دیشب فرودگاه ناگویای ژاپن را به مقصد موسس لیک واشنگتن ترک کرد. این هواپیما دیروز برای انجام این پرواز آزمایشی از زمین بلند شد اما پس از بروز مشکل در سیستم تهیه هوا مجبور شد به فرودگاه ناگویا برگردد.

جت مسافربری منطقه ای ساخت شرکت میتسو بیشی که ظرفیت حداکثر 92 مسافر را دارد، اولین نمونه از 4 فروند هواپیمایی است که قرار است به صورت آزمایشی از ژاپن به آمریکا پرواز کنند. این هواپیما اولین پرواز خود را در ماه نوامبر سال قبل انجام داد و از آن زمان در حال گذراندن تست های مربوطه است.

رسانه های ژاپنی گزارش داده اند، شرکت میتسوبیشی ایرکرافت، که یکی از شرکت های تابعه شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی است، پس از انجام بازرسی های لازم مشکل موجود در سیستم تهویه هوای این هواپیما را برطرف کرده است.

گفتنی است، طی ماه های اخیر رسانه های ژاپنی خبر داده بودند که شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی ژاپن در حال مذاکره با مقامات ایرانی برای فروش هواپیماهای مسافربری منطقه ای تحت توسعه خود به این کشور است.

شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی بررسی بازار ایران را از سپتامبر سال گذشته، یعنی 4 ماه قبل از لغو تحریم های آمریکا آغاز کرده است. این شرکت ژاپنی با شرکت های ایران ایر و آسمان ایرلاین و همچنین مقامات هوایپمایی کشوری ایران در ارتباط است. شرکت میتسوبیشی و شرکت های هوانوردی ایرانی در جریان نمایشگاه هوایی فارنبورگ، که در ماه جولای در حومه لندن برگزار شد، درباره سفارشات خرید هواپیما مذاکراتی را انجام داده بودند.
22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =