به گزارش اخبار خودرو، لوتوس برای پنجاهمین سالگرد خود، نسخه‌ای ویژه از محصول الیزه خود با کد ۲۵۰ را رونمایی کرد. این خودرو به شکل شگفت‌انگیزی سبک‌سازی شده که باعث افزایش شتاب و سرعت قابل توجه آن شده است.

در ساخت الیزه ۲۵۰ از فیبر کربن و آلومینیوم بصورت گسترده استفاده شده است و قسمت هایی از خودرو مانند اسپویلر جلو، بال عقب، درب موتور، پانل دسترسی به جلو و همچنین قسمت‌هایی از صندلی چرمی از فیبرکربن ساخته شده اند. تمامی این تغییرات باعث شده این خودرو با کاهش وزن قابل توجه خود به رقم ۸۹۹ کیلوگرم برسد که در نهایت افزایش شتاب و چابکی الیزه ۲۵۰ را افزایش داده است.

موتور الیزه ۲۵۰ همان موتور آشنای ۱٫۸ لیتری سوپر شارژ با توان تولید ۲۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور می باشد که توسط گیربکس شش سرعته خود می‌تواند در مدت بسیار کوتاه ۳٫۹ ثانیه از ۰ به ۶۰ مایل در ثانیه برسد و با سرعت ۱۵۴ مایل در مدت زمان ۱ دقیقه و ۳۴ ثانیه دور کامل مسیر تست سرعت لوتوس را پشت سر بگذارد.

از جمله تغییرات فنی انجام شده در لوتوس الیزه ۲۵۰ می توان به سیستم تعلیق و ترمز آن و همچنین بهبود عایق صدا اشاره کرد. امکاناتی مانند بلوتوس، اتصال ipod، سیستم تهویه و کروز کنترل از جمله مواردی است که به آن می توان عنوان کرد.

نسخه ۲۵۰ الیزه با قیمت ۴۷۹۰۰ پوند انگلیس با امکانات کامل قیمت گذاری شده است و این در حالی است پورشه ۷۱۸ کیمن S فقط ۲۰۰۰ پوند گرانتر است.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    2 0
    لوتوس را نمي دانم ولي در دبي سوار يك كامارو ٢٠١٥ شدم اصلا جالب نبود ماشينهاي امريكايي ديگر مثل قبل نيستند