وزیر محیط زیست فرانسه در رابطه با موضوع جلسه اش با معصومه ابتکار گفت: ما موضوعات مختلفی را مطرح کردیم که دو کشور می توانند انجام دهند و از ایران دعوت کردیم عضو ائتلاف های مختلف بشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صبح امروز جلسه ای میان معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و سگولن رویال انجام شد ابتکار در رابطه با موضوع این جلسه گفت: ما درباره همكاري 2 جانبه و چند جانبه در زمينه تفاهمي كه در سفر آقاي روحاني در پاريس انجام شد صحت كرديم.

او ادامه داد: در زمينه همكاري براي اجراي توافق پاريس ما درباره مسائل انرژي، گرد و غبار و عوارض آن حرف زديم و توافق كرديم در قالب تفاهنامه برنامه عملي را تدوين كنيم.

شركت هاي خصوصي كه از فرانسه آمده بودند توانمندي هاي خود را بيان كردند و قرار شد ما براي همكاري اين شركت ها چه با بخش خصوصي چه با دولت هماهنگي هاي لازم را انجام دهيم.

رویال هم در زمینه همکاری شرکت های خصوصی گفت: من با شركت هاي بزرگي در زمينه آب، انرژي ، آلودگي هوا حوادث طبيعي به ايران آمده ام. ما در فرانسه هم با همين مشكلات روبرو هستيم اين يک فرصت فوق العاده براي همكاري است.

او همچنین خبر داد: در مورد نمايشگاهي كه در فوريه آينده در ایران برگزار می شود، كشور فرانسه هم همكاري مي كند.

او ادامه داد:  خوشحال خواهم شد اگر بتوانم در ماه فوریه آینده به ایران سفر کنم و از مکان‌هایی که اکنون فرصت بازدید آن را نداشته‌ام، بازدید کنم.

رئیس کنفرانس پاریس گفت: همانطور كه مي دانيد من در قالب رئیس کنفرانس پاریس به کشور های مختلف سفر می کنم و از ایران هم که جهت تصویب توافق پاریس اقدامانی انجام داده است تشکر می کنم. دو کشور ایران و فرانسه به طور دو جانبه موضوعات عملیاتی متفاوتی را انجام داده‌اند.

وزیر محیط زیست فرانسه در رابطه با موضوع جلسه اش با معصومه ابتکار گفت: ما موضوعات مختلفي را مطرح كرديم كه دو كشور مي توانند انجام دهند و از ايران دعوت كرديم عضو ائتلاف هاي مختلف بشود.

رویال در رابطه شرایط زیست محیطی ایران هم گفت: ايران، ميراث هاي محيط زيستي شگفت انگيزي دارد؛ چه در مورد محيط زيست دريايي، چه جنگل ها و چه رودخانه ها.

او ادامه داد: همچنين ايران صاحب 20 ميراث در يونسكو است، دشت لوت و ميراث شگفت انگيز قنات ها هم به تازگي به اين فهرست اضافه شده اند.

سگولن رویال در رابطه با ارتباطشان با ایران گفت: من آرزومندم اين همكاري هاي ما مخصوصا با دانشگاه تهران بيشتر شود.

او بیان کرد: در واقع يک هيئت كاري از ايران در اكتبر به ديدن ما مي آيد و در مورد اين شراكت ها صحبت مي كنيم.

سگولن رویال در رابطه با بازدیدش از دریاچه ارومیه هم گفت: ما فردا از درياچه اروميه بازديد مي كنيم و همكاري هايي هم اكنون در  زمينه نجات دریاچه ارومیه وجود دارد.

وزیر محیط زیست فرانسه در رابطه با یکی از اصلی ترین قسمت های این همکاری ها گفت: مخصوصا در موضوع آب ما می خواهیم همکاری های خود را تقویت کنیم.

او در رابطه با شرایط کنونی دریاچه ارومیه گفت: درياچه اروميه مورد تهديد قرار گرفته است اما با تصميمات شجاعانه دولت ایران در خصوص تغییر دادن تکنیک‌های کشاورزی و استفاده کردن از منابع آب در کشاورزی وضعيت بهتر شده است.

وزیر محیط فرانسه در پاسخ به سوالی در رابطه با چهارچوب توافق نامه پاریس گفت: من به عنوان رئیس توافق پاریس بايد 3 موضوع را مورد بحث قرار دهم؛ يكي تصويب توافق نامه، دیگری اینکه هر کشوری به تعهدش پایبند باشد و در آخر مسئله ای که مربوط به امور مالی، توسعه و اقتصاد است.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =