۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
دفاع تمام قد فانی از دولت یازدهم

نماینده هیات دولت در کردستان در دومین جلسه شورای اداری استان از عملکرد دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی، رشد اقتصادی و شاخص‌های توسعه‌ای دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی‌اصغر فانی مردم کردستان را مردمانی ولایتمدار، مهمان‌نواز، باوفا و قدرشناس توصیف کرد و با اشاره به خاطره دوران خدمت خود در کردستان از حضور و شادی خودجوش مردم سنندج در 3 خرداد سال 61 از آزادی خرمشهر افزود: پیام این حرکت مردم این بود که مردم کردستان خود را جزئی جدایی‌ناپذیر از ایران می‌دانند و ایران یکپارچه و منسجم را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه در تشریح عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید به ریاست دکتر روحانی علیرغم همه کمبودها و مشکلات مالی دستاوردها و توفیقات خوبی داشته است.

فانی اقتصاد روزهای آغازین دولت تدبیر و امید را اقتصادی مواجه با رکود تورمی اعلام کرد و افزود: تورم بیش از 40 درصد بود که الحمدلله با تلاش‌های دولت یازدهم در حال حاضر تورم به حدود 9 درصد رسیده و رشد اقتصادی از منفی 6 و هشت دهم درصد به بیش از مثبت 4 درصد رسیده که جهشی 10 درصدی در توسعه و رشد اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی تا پایان سال 95 به 5 درصد و تا پایان سال 99 به 8 درصد برسد خاطرنشان کرد: حل همه مشکلات منوط به رشد اقتصادی است و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تأکید داشتند اولویت امروز کشور اقتصاد است.

نماینده هیات دولت در کردستان ادامه داد: رئیس‌جمهور با تمام تلاش به دنبال اجرای عملیاتی اقتصاد مقاومتی است که نسخه شفابخش اقتصاد است لذا یکی از دستاوردهای دولت در این 3 سال کاهش رشد تورم و خروج از رکود و آغازی برای رشد توسعه اقتصادی می‌باشد.

فانی از دیپلماسی فعال در روابط خارجی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم نام برد و اظهار داشت: بخشی از ایران هراسی و اسلام هراسی که به کشور تحمیل‌شده بود برداشته شده و امروز حل مسائل و مشکلات منطقه و جهان بدون حضور مؤثر جمهوری اسلامی میسر نخواهد شد.

وی یادآور شد توافق با 5+1 و تلاش‌های تیم هسته‌ای ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه معرفی کرده است.

وزیر آموزش و پرورش طرح تحول سلامت و رایگان شدن درمان و تأمین داروی مورد نیاز بیماران در داخل کشور را از توفیقات بزرگ این دولت و دستاوردی بسیار بزرگ توصیف کرد و ادامه داد: در بحث امنیت داخلی و ایجاد آرامش و تقویت امید در مردم نیز شاهد اقدامات خوبی در سیاست داخلی کشور هستیم.

فانی رشد در بخش صنعت را قابل قبول دانست و افزود: در بخش کشاورزی نیز بعد از 12 سال در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم، ذخیره گندم کشور بسیار بالاست و این پشتوانه خوبی برای کشور است.

وی بزرگ‌ترین مشکل کشور را همچنان اشتغال جوانان بویژه تحصیلکرده ها عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید هرچه بیشتر در توسعه اقتصادی تلاش کنیم چراکه منابع دولت محدود است و خزانه کشور هم پر نیست و باید طبق اولویت‌ها حرکت کنیم.

فانی در این خصوص افزود: جذب سرمایه چه از داخل و چه از خارج سیاست مبارکی است که می‌تواند مشکلات اقتصادی را به تدریج کاهش دهد و ایجاد اشتغال کند.

نماینده هیات دولت در کردستان در ادامه صحبت‌های خود با اذعان به اینکه تقویت سرمایه اجتماعی شاید بزرگ‌ترین دستاورد این دولت باشد، تأکید کرد: ما همچنان به حضور مردم، امید مردم و در صحنه بودن مردم نیاز داریم چراکه دولتی موفق‌تر است که همراهی مرددم را داشته باشد.

علی‌اصغر فانی باقی مباحث خود را موضوعات مربوط به حوزه آموزش و پرورش اختصاص داد و در پایان وعده داد: از بودجه استانی به هر میزان که از بودجه عمرانی به بخش آموزش و پرورش اختصاص داده شود معادل همان مبلغ از محل اعتبارات ملی به آموزش و پرورش استان اختصاص می‌یابد و تشخیص اولویت هزینه کرد آن با شورای آموزش و پروش استان می‌باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =