تسنیم نوشت: کره شمالی بیانیه شورای امنیت در محکومیت آزمایش‌های موشک بالستیک زیردریایی این کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز یکشنبه محکومیت اقدامات این کشور از سوی شورای امنیت سازمان ملل را رد و تهدید کرد که اقدامات بیشتری را برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی تمام عیار ادامه خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کرد و متعهد شد اقداماتی جدید علیه این کشور انجام دهد.

شورای امنیت با انتشار بیانیه ای که به اتفاق آراء و با حمایت چین متحد اصلی کره شمالی تصویب شد اعلام کرد در واکنش به مجموعه آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی اقدامات قابل توجهی انجام خواهد داد.

کره شمالی روز چهارشنبه یک فروند موشک را از زیردریایی خود مستقر در دریای شرقی ( دریای ژاپن ) شلیک کرد که این آزمایش موشکی ظاهرا موفقیت آمیز بوده است. این آزمایش موشکی کره شمالی چند روز پس از تهدید این کشور درخصوص حمله ای هسته ای به تلافی آغاز تمرین های نظامی مشترک گسترده آمریکا و کره جنوبی، انجام شد.

بر اساس قطعنامه های شورای امنیت، استفاده کره شمالی از هر گونه فناوری موشک بالستیک ممنوع است. کره شمالی پس از چهارمین آزمایش هسته ای در ماه ژانویه، بارها موشک بالستیک شلیک کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی ، صدور بیانیه شورای امنیت را تحت فشار آمریکا ارزیابی کرد و گفت: اکنون آمریکا تهدیدی برای کرامت و حق موجودیت کره شمالی به شمار می رود و به هشدارهای مکرر پیونگ یانگ توجهی نمی کند. کره شمالی برای تبدیل شدن به یک قدرت تمام عیار نظامی به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از شلیک موفقیت آمیز یک فروند موشک بالستیک زیردریایی، تاکید کرد: پیونگ یانگ کاملا برای انجام حملات هسته‌ای آماده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کره شمالی به جمع قدرت های نظامی پیوسته است که آمادگی کاملی برای انجام حملات هسته ای دارند.

رهبر کره شمالی، شلیک موشک بالستیک زیردریایی را نیز بزرگترین موفقیت و پیروزی برای این کشور ارزیابی کرده است.

شورای امنیت ماه مارس با تصویب قطعنامه‌ای شدیدترین تحریم ها را علیه کره شمالی تا به امروز تصویب و در این تحریم ها محدویت هایی را علیه بخش بانکداری و معدن این کشور اعمال کرد.

این بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از چند مرحله مذاکرات با چین تصویب شد که طی چند هفته اخیر بر ضرورت خودداری از هرگونه تلاشی تاکید کرده است که می تواند منجر به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =