تسنیم نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از زمان تشکیل تا به امروز را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده‌ایم، گفت: در بخشی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان سوءاستفاده مالی در حال انجام است.

طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس در حال پیگیری است.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه به خبرنگار تسنیم، گفت: طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده‌ایم و هیئت رئیسه، جلسه‌ای را با اعضای کمیسیون آموش و تحقیقات برگزار کرد که در این جلسه وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان حضور داشتند.

وی ادامه داد: توضیحات مسئولان آموزش وپرورش در رابطه با وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان قانع کننده نبود و نمایندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص هستند تا وضعیت سوءاستفاده از اموال فرهنگیان مشخص شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد: در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، موارد مستندی را مطرح کردیم که هم اکنون ماشین سازی اراک و شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان وضعیت مالی روشنی ندارند و تنها جایی که سالم مانده بیمه معلم است و در سایر بخش‌ها سوءاستفاده مالی صورت گرفته است.

کوچکی نژاد ادامه داد: مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گویند که این سوءاستفاده‌های مالی در زمان آنها صورت نگرفته است به همین دلیل خواستار آن هستیم تا از زمان تشکیل صندوق تا به امروز تحقیق و بررسی انجام شود.

وی بیان کرد: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس هشتم نیز مطرح شد که راه به جایی نبرد و در مجلس نهم نیز این موضوع را ناتمام گذاشتند و یک بار دیگر در مجلس دهم بحث تحقیق و تفحص را مطرح کرده‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =