نیت پارکر بازیگر و کارگردان سیاه‌پوست سینمای آمریکا از پروندۀ کهنه‌ای سخن گفت که در چند وقت اخیر برای او و فیلم «تولد یک ملت» مشکلات بسیاری درست کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این کارگردان مسیر طولانی رسیدن به قله‌های شهرت در سینما را با فیلم «تولد یک ملت» خیلی زود طی کرد. اما درست در زمانی که بسیاری از فیلم او به عنوان یکی از شانس‌های اصلی فصل جوایز سینمایی نام می‌بردند، رسانه‌های هالیوود دست به بازخوانی داستان پرونده‌ای مربوط به سال 1999 زدند که پارکر یکی از متهمان اصلی آن بود.

پارکر سال 1999 دانشجوی دانشگاه پن‌استیت بود و در آن سال به اتهام تجاوز به دادگاه رفت، اما چندی بعد از اتهام تجاوز تبرئه شد. قربانی پرونده تجاوز سال 2012 خودکشی کرد.

نیت پارکر که پس از رسانه‌ای شدن پرونده با نشریاتی مانند ورایتی و ددلاین گفت‌وگو کرده بود، در اظهارات جدیدی درباره آن مصاحبه‌ها گفت: «در آن مصاحبه‌ها همانند یک قربانی رفتار می‌کردم، که کار اشتباهی بود. یکی از اشتباهات من این بود که همواره از خودم می‌پرسیدم: من چه کار اشتباهی انجام داده‌ام؟ چون فقط به خودم فکر می‌کردم اما هیچ‌گاه درباره زن قربانی در آن رویداد فکر نمی‌کردم.» پارکر در ادامه گفت که در 17 سال گذشته اصلاً به این پرونده فکر نکرده است.

هر چند پارکر سال 1999 از اتهام تجاوز تبرئه شد، اما این پرونده یک متهم دیگر هم داشت. ژان سلستین همکار پارکر در ساخت فیلم «تولد یک ملت». او برخلاف پارکر در پرونده تجاوز گناهکار شناخته شد. البته او نیز در دادگاهی که دوباره به همین دلیل برپاشده بود به دلیل حاضر نشدن شاکی برای شهادت دادن از مجازات گریخت و تبرئه شد.

«تولد یک ملت» از هفتم اکتبر در سینماهای آمریکا اکران می‌شود. پارکر نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش اصلی این فیلم است که داستان نات ترنر برده شورشی مشهور آمریکایی را روایت می‌کند. این فیلم از زمان نخستین نمایش در جشنواره ساندنس توجه بسیاری را به خود جلب کرد و از آن پس همواره به عنوان یکی از بخت‌های اصلی اسکار هشتاد و نهم در نظر گرفته می‌شود.

منبع: آسوشیتدپرس / 27 اوت

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =