ایسنا نوشت: در پی خروج تمامی افراد مسلح و غیرنظامیان از شهر داریا در حومه دمشق، ارتش سوریه کنترل کامل این شهر را در دست گرفت.

به گزارش شبکه خبری سیریانیوز، منابع سوری اعلام کردند که پس از پایان مرحله دوم توافق میان مخالفان و دمشق تمامی افراد مسلح و غیرنظامیان از شهر داریا در حومه حلب خارج شدند و ارتش سوریه کنترل کامل آن را در دست گرفت.

به گفته این منابع، دیگر هیچ فرد مسلحی در این شهر حضور ندارد و ارتش سوریه در تمامی مناطق آن مستقر شده است.

دمشق و مخالفان اخیرا به توافقی درباره خروج حدود ۷۰۰ فرد مسلح همراه با خانواده‌هایشان و ۴۰۰۰ غیرنظامی از شهر داریا دست یافتند. براساس این توافق، افراد مسلح سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین خود را تحویل داده و به شهر ادلب انتقال داده می‌شوند. غیرنظامیان نیز به مناطق تحت کنترل نظام سوریه در حومه دمشق منتقل می‌شوند.

شهردار داریا نیز اعلام کرد که این شهر اکنون از تمامی گروه‌های مسلح و همچنین غیرنظامیان تخلیه شده است.

این در حالی است که سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه معتقد است که توافق میان دمشق و مخالفان درباره پایان محاصره شهر داریا تحول نگران کننده‌ای است هرچند که به رنج غیرنظامیان بی‌گناه پایان می‌دهد. این توافق با نظارت سازمان ملل صورت نگرفته است.

در این بیانیه ادعا شده است: تخلیه شهرها از ساکنان اصلی آن و مجبور کردنشان به کوچ از شهرهای خود نقض قوانین بین‌المللی است.

ائتلاف مخالفان سوریه نیز با انتقاد از این توافق، مدعی شد: نظام سوریه براساس طرحی روشمند برای مجبور کردن ساکنان اطراف دمشق به مهاجرت با هدف تغییر دموگرافی و تجزیه تلاش می‌کند.

خطیب بدله، عضو این ائتلاف "مجبور کردن ساکنان داریا به مهاجرت از این شهر با تهدید به کشتار جمعی" را محکوم کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =