۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۶

روزنامه فرهیختگان در ستون چهره اقتصادی نوشت:مسعود کرباسیان می‌گوید: «نمی‌توان کالای مردم را در گمرک بیش از مدت قانونی نگه داشت، چون سیاست گمرک ایجاد اتوبان برای تولید است.»

می‌گوید: «گمرک همگام با سایر بخش‌های اقتصادی برای رونق تولید اتوبان ایجاد می‌کند.» اشاره مستقیم مسعود کرباسیان به اقداماتی است که در سه سال گذشته در راستای حمایت از تولید در گمرک به ثمر نشسته است؛ از راه‌اندازی بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور تا طرح معروف پنجره واحد مجازی. همه اینها سبب شده تا گمرک از گذشته چابک‌تر شود.

در کنار اصلاح ساختار، گمرک حالا بازوی حمایت از تولید داخل هم هست. با تلاش برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق که سالانه هزاران فرصت شغلی کشور را از بین می‌برد، گمرک به هماهنگ‌بودنش با سیاست‌های اقتصادی کشور می‌بالد.

مسعود کرباسیان که دارای مدرک دکتری بازرگانی است، امسال یازدهمین سالی است که رئیس‌کل گمرک است. هشت سال متوالی در دولت اصلاحات، رئیس‌کل بود و در دولت روحانی هم سه سال.

گمرکی‌ها می‌گویند هرآنچه در این سازمان اتفاق افتاده، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی اوست. عملکرد او سبب شده تا آرامش در بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری حاکم شود.

این آرامش در سایه سکوت توام با عمل در مقابل اظهارات برخی مدیرانی است که هرازگاهی قصد دارند، ضعف در حوزه خود در حوزه قاچاق کالا را به گمرک نسبت بدهند.

مسعود کرباسیان می‌گوید: «نمی‌توان کالای مردم را در گمرک بیش از مدت قانونی نگه داشت، چون سیاست گمرک ایجاد اتوبان برای تولید است.» رئیس‌کل گمرک دیروز در جریان سفر به آذربایجان شرقی گفته است: «درباره قاچاق باید سختگیری شود؛ از هفته دیگر تمام واردات کالا به بازرسی کالا متصل می‌شود. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =