ونزوئلا برای اجرای طرح فریز نفتی یارگیری می کند

ایران و ونزوئلا برای ثبات قیمت نفت و تعادل در بازار به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در جلسه مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران و ونزوئلا درحال تلاش برای توافق در زمینه تعادل دادن به بازار نفت و قدرت بخشیدن دوباره به اوپک هستند.

وی افزود: ما در تلاشیم که یک زمینه مشترک همکاری ایجاد کنیم تا بتوانیم برای ثبات قیمت نفت و تعادل در بازار به توافق برسیم و صنعت نفت و سازمان کشور های صادرکننده نفت را دوباره قوی کنیم.

رییس جمهور ونزوئلا گفت که وزیر نفت این کشور خبرهایی را در چند روز آینده اعلام خواهد کرد اما مادورو اشاره به مضمون این خبرها نکرد.

 تولید نفت ونزوئلا که هم‌اکنون در بحران اقتصادی و انسانی به سر می برد، به پایین‌ترین سطح در  13 سال اخیر  رسیده است. در ماه ژوئن،‌ ونزوئلا روزانه 2.1 میلیون بشکه نفت تولید می کرد که نسبت به تولید 3 میلیون بشکه‌ای سال 2008 تقریبا 30 درصد کاهش نشان می دهد.

برخی کارشناسان معتقدند که اگر ونزوئلا بخواهد به صادرات نفت ادامه دهد، با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد. شرکت نفت دولتی این کشور (PDVSA)، باید در پاییز امسال چندمیلیارد دلار بدهی خود را پرداخت کند و بسیاری معتقدند این شرکت قادر به پرداخت این بدهی ها نیست.

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =