مدیر‌کل فرودگاه مهرآباد با اعلام افزایش تقاضای پروازی فرودگاه مهرآباد به ۱۵ میلیون مسافر، تعطیلی فرودگاه مهرآباد را مطالبه گروهی سودجو دانست و گفت: مردم فقط می‌خواهند خدمات بهتری دریافت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، علی رستمی با اعلام ارتقای سطح خدمات در دو حوزه در فرودگاه مهرآباد، گفت: از زمانی که بحث انتقال فرودگاه مهرآباد مطرح شد بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی تعهد داریم در دو بخش خدمات فرودگاهی و ساماندهی پروازهای فرودگاه مهرآباد، اقدامات اساسی داشته باشیم.

وی، ادامه داد: بر همین اساس در بخش ساماندهی پروازهای فرودگاه مهرآباد بخاطر رفاه حال ساکنین اطراف فرودگاه تصمیم گرفته شد که هیچ پرواز برنامه‌ای از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح انجام نشود و با اجرای درست این تصمیم، هیچ پرواز برنامه‌ای تاکنون در این چند ساعت انجام نشده است.

رستمی با اشاره به حضور مدیران فرودگاه مهرآباد در کمیسیون عمران مجلس و هم چنین شورای شهر تهران، گفت: هم در مجلس و هم در شورای شهر تهران در خصوص بحث ارتقای سطح خدمات فرودگاهی حضور یافته‌ایم و خوشبختانه در دو سال گذشته خدمات ما در بخش فرودگاهی اعم از لندساید، کنترل ترافیک، ساماندهی تاکسی‌ها، ساماندهی چرخ‌های حمل بار، نصب تابلوهای راهنما، روان‌سازی، اعزام پذیرش مسافر از پارکینگ به ترمینال، از ترمینال به هواپیما و برعکس، ارتقا یافته است.

رستمی به همکاری فرودگاه مهرآباد با مدیران شهری جهت افتتاح ایستگاه مترو مهرآباد اشاره کرد و گفت: در عین حال این سوال پیش می‌آید که اگر قرار است فرودگاه مهرآباد تعطیل شود چرا تا این حد برای افتتاح خط مترو در این مسیر اعتبار خرج شد؟

مدیر‌کل فرودگاه مهرآباد با اشاره به عمر هفتاد ساله فرودگاه و احاطه شدن شهر از سوی فرودگاه، گفت: مدیریت شهری با بی‌برنامگی معضل ایجاد کرده است و اگر هم بحرانی باشد آن را فرودگاه پیش نیاورده است بلکه بخاطر عدم مدیریت ساخت و سازها پیش آمده است.

رستمی در پاسخ به منتقدان ادامه حیات فرودگاه مهرآباد، گفت: در کجای دنیا با ساخت فرودگاه دوم و سوم در پایتخت فرودگاه اول را تعطیل کردند؟ جهان پر از شهرهای دو فرودگاهی است ضمن اینکه برای ساخت و ساز یک فرودگاه جدید به گفته خود منتقدان چیزی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است. آیا باید این سرمایه ملی را با بولدوزر خراب کنیم و  آیا اصلا اعتباری تا این حد در شرایط خشکسالی منابع وجود دارد که بخواهیم فرودگاه جدیدی بسازیم؟

مدیر کل فرودگاه مهرآباد با اعلام اینکه تقاضا از فرودگاه مهرآباد امسال به بیش از ۱۵ میلیون نفر مسافر رسیده است، گفت: در صورت تعطیلی فرودگاه سرنوشت این ۱۵ میلیون نفر چه خواهد شد؟

وی با بیان اینکه وجود فرودگاه تکمیل کننده اقتصاد یک کشور است، گفت: وجود فرودگاه گردشگری را رونق و باعث آمد و رفت بازرگانان و تجار می‌شود، تیم‌های خارجی و افراد متخصص معمولا در فرودگاه تردد دارند و با این حال چگونه می‌توانیم ضرردهی فرودگاه را در این شرایط راقبول کنیم.

 

                        

وی ادامه داد: ضمن اینکه فرودگاه را با درآمدهای آن درسطح کلان مقایسه نمی‌کنند، مثلا یک فرودگاه کوچک در رامسر داریم آن هم با روزی دو پرواز که اصلا اقتصادی نیست، اما تاثیری که در جذب سرمایه‌گذار دارد را باید مورد توجه قرار دهیم. سرمایه‌گذار در مرحله اول سوال می‌کند که آیا این شهر فرودگاه دارد یا خیر و اگر فرودگاهی در آن شهر باشد چشم سرمایه‌گذار را می‌گیرد و بر همین اساس است که معمولا فرودگاه را با اقتصاد کلان کشور می‌سنجند و اینکه چقدر در رونق گردشگری و اقتصادی و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران تاثیر دارد.

تعطیلی فرودگاه مهرآباد مطالبه گروهی سودجو است

رستمی با بیان اینکه مردم از وجود فرودگاه ناراضی نیستند و  آحاد مردم تنها مطالبه افزایش سطح خدمات را دارند، گفت: تعطیلی فرودگاه مطالبه گروهی سودجو است مردم فقط می‌خواهند خدمات بهتری دریافت کنند. مهرآباد فرودگاهی است که به عنوان نماد فرهنگی و انقلابی شناخته می‌شود، ضمن اینکه ترمینال یک فرودگاه مهرآباد ثبت ملی شده است و این مکان برای آحاد مردم ایران ارزش تاریخی دارد.

رستمی، ادامه داد: در عین حال زیرساخت‌های فرودگاه امام خمینی(ره) هم هنوز آماده نیست و با برنامه‌ریزی‌های اصولی در آینده‌ای دور بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به امام انتقال و فرودگاه مهرآباد به فرودگاهی گران که فقط ایرالاین‌های خاصی در آن تردد دارند تبدیل خواهد شد؛ ولی این طرح مربوط به آینده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه به طور متوسط ۱۵ هزار نفر در روز در فرودگاه مهرآباد مشغول کار هستند، ادامه داد :تعطیلی فرودگاه منجر به بیکاری می‌شود و از این جهت اقتصادی نیست، ضمن اینکه جابجایی فرودگاه هم خسارت‌آور است؛هم از نوع مادی و هم معنوی.

رستمی با توضیح اینکه درطرح ارتقای سطح خدمات فرودگاهی به روان سازی مسیرها توجه زیادی شده است، گفت: تا پیش از این مسافر باید ششصد، هفتصد متر با فاصله از ترمینال پیاده می‌شد و بارش را خودش حمل می‌کرد، اما در حال حاضر و در راستای صیانت از حقوق شهروندی، مسافر در نزدیکترین نقطه ترمینال پیاده می‌شود و به پرواز خود ادامه می‌دهد و مردم اینها را از ما مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع بحران‌های احتمالی شهر تهران، گفت: تنها فرودگاهی که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و به دلیل قرار گرفتن در دل شهر، خدمات و کمک‌رسانی به مردم داشته باشد مهرآباد است و این شرایط هنگام برگزاری اجلاس‌های بزرگ هم وجود دارد. وی افزود:خدمات فرودگاه مهرآباد در اجلاس‌های بزرگ و مهمی چون اجلاس سران که برگزاری آنها در نهایت قدرت چانه‌زنی ما را در سطح بین‌المللی بالا می‌برد برکسی پوشیده نیست.

مدیر کل فرودگاه مهرآباد ‌با بیان اینکه وجهه بین‌المللی این فرودگاه در تاریخ فرودگاه مهرآباد ثبت است، ادامه داد: هنگام تحلیل بهره‌وری‌های یک فرودگاه نباید تنها نگاه بخشی به آن داشت و بلکه بهتر است  امتیازات فرودگاه را هم در سطح بین‌المللی و  هم هنگام بحران‌های شهری تحلیل کرد.

رستمی با تاکید بر اینکه بابد نگاه کلان‌تری نسبت به مسایل داشته باشیم، تصریح کرد: آیا این مردم هنگام وقوع بحران‌ها به پرواز نیازمند نیستند؟ بنابراین بهتر است به مطالبات مردمی و ملی توجه کنیم و مصلحت مردم را خرج منافع گروهی نکنیم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    162 6
    چون آبروی ایران است. به جرات همین الان از فرودگاه امام بهتره
    • حسین A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      19 85
      بله همه همشهریان منطقه 1و2و3 به علت دسترسی راحت با شما هم نظر هستند خیلیا دوست دارند زبالشون رو جلو در همسایه بزارند.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      127 8
      میشه بگید شما چند ساله اونجا ساکنید،این فرودگاه 80 سال پیش احداث شده و اون موقع اونجا بیابون بود،شما که می دونستی اونجا فرودگاه هست و سر وصدا داره چرا اونجا ساکن شدی؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      38 1
      به حسین اشتباه مثبت دادم
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      75 4
      فرودگاه امام که رسما هیچی نداره ... کلا دو تا گیت فعال برای خروج داره :
  • ااا DE ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    15 76
    متاسفانه اقای رستمی حرفی از الودگی وسهم فرودگاه نزدن ضمنا گروهی سود جو خواهان ادامه فعالیت فرودگاه هستن اگه خدای ناکرده یکی از همین هواپیما ها در بدو پرواز با مخزن پر از بنزین به اطراف فرودگاه سقوط کنه چه فاجعه ای به بار میاره
    • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      64 3
      دوست عزیز در همه جای دنیا فرودگاه در داخل شهر قرار داره لطفا کمی تحقیق کنید و بعد نظر بدید. فرودگاه ال مکتوم امارات در قلب دیره با دو پرواز در هر دقیقه نمونه بارزش است
    • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      59 3
      الان در خیلی از شهر های بزرگ دنیا فرودگاه وسط شهره،ضمن این که هواپیما اون قدر که می گند هوا را الوده نمی کنه اگر این طور بود الان لندن،پاریس،استانبولو دبی که خیلی بیشتر از تهران پرواز دارند هوای شهرشان حسابی الوده بود
    • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      48 1
      بعد از فرودگاه و در ادامه باند عملا منطقه مسکونی نداریم
    • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      79 6
      میشه بگی اون عده سودجئ چه نفعی از ادامه کار فرودگاه می برند، سود اصلی را 12 میلیون ا تهرانی و 68 میلیون نفر دیگری می برند که می خواهند با پرواز داخلی تردد کنند وگرنه برای یک پرواز داخلی یک ساعته باید 45 دقیقه تا فرودگاه امام بروند الان فقط 50 هزار نفر از سر و صدای هواپیما دچار مشکل می شوند که با وجود این که می دانستند اونجا فرودگاه وجود داره رفتند اونجا ساکن شدند و الان می خواهند فرودگاه از اونجا بره که مثلا قیمت املاکشان بالا بره
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      69 6
      فرودگاه باید اونجا بمونه الان یک مشت بساز بفروش که برای زمین های فرودگاه دندان تیز کرده اند می خواهند فرودگاه جمع بشه به نظر میاد شما هم یکی از اون ها باشید
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      58 4
      اولا فرودگاه باید باقی بمونه که اگر اتفاق ناگواری مانند زازله رخ داد امداد رسانی سریع تر رخ بده بعدش هم مهر اباد فرودگاه نظامی هست و باید در شرایط جنگی و حساس پرسنل نظامی به ان دسترسی سریع و راحت داشته باشند بعدش هم از لحاظ اقتصادی درست نیست که برای یکی سفر یک ساعته،حداقل 45 دقیقه تا فرودگاه امام بره،در ضمن اگر کسی در فرودگاه مهر اباد پیاده بشه خیلی سریع به مترو،اتوبوس،تاکسی و با هزینه کم دسترسی داره ولیاگر بخواد از فرودگاه امام به تهران بیاد باید حداقل 70 هزار تومن پول تاکسی بده
    • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      46 2
      اگر هواپیماهای جوان وارد ناوگان کشور بشود این مشکل پیش نخواهد امد ان شا الله
    • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      45 1
      درسته ... چرا بعد از انقلاب تو مسیر هوایی جواز ساخت و ساز آن منطقه داده اند
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    7 62
    چند تا هواپیمای دیگه باید روی خونه های مردم و شهرک های اطراف فرودگاه سقوط کنه؟ تازه کاری هم به آلودگی صوتی هواپیماهای عقد دقیانوس شما نداریم که موقع نشست و برخاست چقدر مزاحم مردم میشن. همه که میلیاردر نیستند برن بالاشهر بشینن درصد زیادی از جمعیت تهران در این منطقه متمرکز شده
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      56 3
      اون موقع که فرودگاه در اونجا ساخته شد او منطقه بیابان شد و بعدا خانه ها در اطراف اون ساخته شد،شما که میدنستی اونجا فرودگاهه برای چی اونجا ساکن شدی اگر می خواستی با اون پول خانه بخری می رفتی محله ای دیگر مثل جوادیه،منیریه،در ضمن کسانی که می گند فرودگاه مزاحمشان است 50 هزار نفر هم نمی شوند ولی کسانی که از این فرودگاه سود می برند 15 میلیون تهرانی و 2 تا 3 میلیون کرجی اسیست به اضافه باقی مردم ایران که می توانند راحت با تهران در ارتباط باشند
    • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      35 3
      این بدعات بدی خواهد بود که فرودگاه مهر اباد جا به جا بشه اگر این اتفاق بیافته ساکنان محله های نزذیک فرودکاه های دیگر شهر ها هم می گویند فرودگاه را جابه جا کنید
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    14 55
    پس این هواپیماهایی که ساعت یک شب با صدای مهیب از بالای سر ما رد میشند از فرودگاه مهرآباد بلند نمی شوند؟؟؟؟؟؟؟کاش می تونستید خودتون رو جای ساکنین اطراف فرودگاه بگذارید...نمی تونید چون شما ساکن کیلومترها دورتر به سمت بالاها هستید..
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      46 4
      من خودم راه اهن می شینم و بالای شهر هم نمی شینم ولی فرودگاه باید داخل شهر بمونه ضمن این که این موردی که می گید مال 2 سال پیشه
  • بی نام RO ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    41 4
    واقعا حامیان تعطیلی مهراباد سودجو و دلال مسلک هستند.و حرفهایی که میزنن بی پایه و اساس هستش.فقط کافیه بدونیم که شهری مثل لندن 5 فرودگاه داره که 3 فرودگاهش داخل شهر هستن.
  • حسین A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    4 42
    در این که همه دنبال سود خودشان هستند شکی نیست تنها اقشار آسیب پذیر اطراف فرودگاه که عمرا هواپیما سوار نمیشوند زیان میبینند . جناب رستمی من مخالف سود شما و تمامی شاغلین مهر آباد نیستم ولی حداقل می توانید با مصرف جز کوچکی از این سود تان رعایت حال همسایگانم را بکنید اینکه مزاحم ترین و پرسروصداترین تاسیسات تست موتور اعم از جنگنده و غیره در کنار بزرگترین شهرک مسکونی قرار بگیرد و بعداز 40 سال کوچکترین باز بینی در جانمایی آن انجام نشود ریشخند مردم و پایمال کردن حقوق آنهاست مجموعه تحت مدیریت شما چنان به این اجحاف بی تفاوت است که حاضر نیست حتی با عوض کردن جهت هواپیماها موقع تست. عقب آن را به سمت غرب یا داخل فرودگاه گرفته وکمی از ایجاد صدای وحشتناک موتورهای فرسوده روسی بکاهد
    • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      37 5
      اون موقع که فرودگاه در اونجا ساخته شد او منطقه بیابان شد و بعدا خانه ها در اطراف اون ساخته شد،شما که میدنستی اونجا فرودگاهه برای چی اونجا ساکن شدی اگر می خواستی با اون پول خانه بخری می رفتی محله ای دیگر مثل جوادیه،منیریه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      44 2
      این فرودگاه 80 ساله احداث شده این خانه های اطراف فرودگاه هستند که بد جانمایی شده اند
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    47 5
    این فرودگاه نوستالژیک است و نباید تعطیل شود والسلام
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    8 48
    بایستی فرودگاه بسته شه،حتما باید فاجعه ایی رخ بده.عملا بازده منطقی اقتصادی نداره.
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      37 5
      چرا باید سرمایه های کشور را نابود کنیم؟ این همه هزینه شده واقعا تعطیلید که می خواهید تعطیل کنید؟
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      40 5
      تعطیل بشه که جاش برج سبز بشه؟ چه راه حل منطقی
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    38 3
    به دليل اينكه شهرداري براي چپاول اين زمين و راه آهن ميخواهد انجا را تصاحب كند مثل زمين پادگان قلعه مرغي كه در يك قسمت درخت وسبزه كاشتند و بقيه .....
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    31 3
    اگه مهر آباد تعطیل شه امام نمی تونه جواب همه پرواز ها را بده
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    31 3
    حیفه این فرودگاه.کلی خاطره داریم ازش
  • علی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    35 2
    هواپیماها رو نوسازی کنید،صورت مساله پاک کردن که هنر نیست
  • بی نام DE ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    5 1
    تقصیر شهرداری تهرانه که مجوز خانه سازی اطراف فرودگاه را داده.