از بازگشت عروسک‌های خارجی تا پایان تلخ نمایش حسن معجونی

ششمین روز از جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک در حالی برگزار شد که تالار اصلی تئاترشهر در حال آماده شدن برای اختتامیه بود و عروسک‌های خارجی کم‌کم آماده سفر به دیار خود شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز شنبه ششم شهریور ماه در سالن انتظار عروسک ها در کنار هم صف کشیده بودند. برخی در انتظار فرا رسیدن زمان اجرا نشسته و تعدادی هم با کمک گروه تولید جداسازی شده و در جعبه های بزرگ جای گرفتند تا راهی زادگاه خود شوند.

در محوطه تئاترشهر هم جمعیت بسیاری مشغول تماشای اجراهای فضای باز بودند و با تمام شدن یک نمایش به سرعت جای تازه ای برای تماشای نمایش بعدی می یافتند. بچه های کوچک همراه بزرگ تر ها جایی روی زمین برای خود پیدا کرده و غرق در تماشای نمایش می شدند هرچند گاه در تلاش برای پاسخ به کنجکاوی های خود دستی به عروسک ها می زدند.

در وقفه میان نمایش ها کودکان حاضر در محوطه روی فضای دایره ای اجرای نمایش خیابانی خودی نشان داده و با بازی هایشان مردم را سرگرم می کردند.

«ملاقات با گودو در کافه پایتخت» به کارگردانی غزل اسکندرنژاد یکی از آخرین نمایش های جشنواره تئاتر عروسکی بود که مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت ودر انتهای نمایش تماشاگران متوجه شدند مهرنوش صادقیان؛ یکی از عروسک گردانان این نمایش با وجود گذشت تنها چند ساعت ازفوت ناگهانی پدرش به کار خود ادامه داده و نگذاشته لطمه ای به اجرا وارد شود.

این اقدام باعث تقدیم دسته گلی از سوی مدیران به او شد و با دریافت این سبد گل اشک های صادقیان پهنای صورتش را پوشاند.

«ابر صورتی» به کارگردانی حسن معجونی دیگر نمایشی بود که با استقبال مخاطبان رو به رو شد و تعداد زیادی از مخاطبان از روی زمین نمایش را دنبال کردند. هر چند که باز هم کودکان کم سن و سال برای تماشای نمایشی به سالن قشقایی آمده بودند که مناسب سن شان نبود اما نمایش را تا پایان دنبال کردند.

نمایشی که تنها دو بازیگر اصلی داشت و از عروسک به عنوان ابزار صحنه بهره برده بود. عروسکی بی جان که نشانی از یک شهید بود و هربار به نوعی به روایت وضعیت این شهید می پرداخت.هرچند سرعت پایین اینترنت باعث برخی اختلالات در بخش هایی از نمایش شده بود اما تماشاگران گاه همراه با شخصیت داستان اشک می ریختند.

این نمایش با بیان روایت عاشقانه ای مربوط به اوایل انقلاب خاطرات بسیاری از تماشاگران را زنده کرد.از میان اجراهای فضای باز «پرنسس سارا» به کارگردانی مهدی صالحیار با توجه به شیوه روایت و پرداخت به موسیقی و حرکات نمایشی شهر تبریز توجه بسیاری از حاضران در محوطه را به خود جلب کرده بود.

ربات های تازه تولید شده هم همچنان با اجرای برنامه ای 10 دقیقه ای تماشاگران کنجکاو را محو حرکات خود کردند.مخاطبان شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی با پایان اجراهای های روز آخر چون عروسک ها به خانه بازگشتند و محوطه تئاترشهر نفسی تازه کرد تا در انتظار اختتامیه ای متفاوت باشد.

58247 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =