موضع‌گیری جدید وزیر ارشاد درباره برگزاری کنسرت: این موضوع به لحاظ شرعی، قانونی و عرفی اشکال ندارد

مهر نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع برگزاری کنسرت ها اشاره کرد و گفت: اصرار ما به خاطر نیاز جامعه به فضای شاد و پر امید است.

 علی جنتی غروب شنبه ششم شهریور ماه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در سالن خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد با اشاره به حوزه نشر و کتاب اظهار کرد: چاپ ۸۰ هزار عنوان کتاب در کشور که بخش عمده و بیش از ۶۰ درصد آن مربوط به چاپ اول بوده نشان از فعالیت مناسب در این حوزه است.

او افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های لازم را در حوزه چاپ و نشر و ترجمه کتاب انجام داده و این روند ادامه می یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به موضوع کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و گفت: این نهاد مشکلات بسیاری داشته که در تلاش برای رفع آن هستیم.

جنتی برگزاری نشست های کتابخوان و نقد کتاب را بخشی از فعالیت های نهاد کتابخانه ها درجهت ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: باتوجه به گسترش فضای مجازی باید راهکارهای جدید برای ترغیب مردم به کتابخوانی صورت گیرد.

او به وضعیت کتابخانه مرکزی رشت و پیشرفت ۳۵ درصدی آن نیز اشاره و تاکید کرد: باید دلایل طولانی شدن ساخت این مجموعه بررسی شود.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت فرهنگ گفت: اهمیت فرهنگ برهیچ کس پوشیده نیست و یکی از نمادهای اساسی هر ملتی فرهنگ است.

او افزود: فرهنگ نباید ذیل اقتصاد و سیاست قرار بگیرد بلکه سیاست و اقتصاد در حاشیه فرهنگ تعریف می شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاریخچه فرهنگی استان گیلان از دیرباز، گفت: گاهی یک بیت شعر تاثیرگذاری بیشتری نسبت به یک ساعت سخنرانی دارد.

جنتی انتقال مناسب فرهنگ ایرانی و اسلامی را وظیفه مسئولان دستگاه های فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: حضور اصحاب فرهنگ و هنر در عرصه های بین المللی در انتقال این فرهنگ بسیار موثر است.

او درادامه با تاکید بر ضرورت توجه و بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در گیلان، تصریح کرد: ما باید این فرهنگ را ارج نهاده و تلاش در جهت تقویت و حمایت از این حوزه را مضاعف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: ایجاد فضای باز فرهنگی، تقویت وفاق ملی، آزادی بیان برای اصحاب فرهنگ، فکر و اندیشه و مطبوعات در چارچوب قانون، بخشی از این سیاست ها است.

جنتی همچنین به موضوع برگزاری کنسرت ها اشاره کرد و گفت: این موضوع نه از نظر شرعی و قانونی و نه عرفی دارای اشکال نبوده و اصرار ما به خاطر نیاز جامعه به فضای شاد و پر امید است.

جنتی با بیان اینکه گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از سیاست ها و اولویت های این وزارتخانه است افزود: این تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما خود را ملزم به اجرای آن می دانیم.

او به توجه به عدالت فرهنگی به عنوان یک اولویت اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه های در حال حاضر در حوزه فرهنگ و کتاب اجرایی می شود که امیدواریم برآورده کننده بخشی از این سیاست باشد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =