موش‌هایی که با کپسول فضایی به زمین بازگشتند

به گزارش ایسنا،کپسول فضایی دراگون شرکت اسپیس‌ایکس به همراه بیش از 1360 کیلوگرم محموله و تجربیات علمی از جمله 12 موش با موفقیت در نزدیکی مکزیک در اقیانوس اطلس سقوط کرد.

این فضاپیمای بدون سرنشین صبح روز  جمعه از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده و در ساعت 15:47 به وقت گرینویچ به زمین بازگشت.

سکنه ایستگاه فضایی این کپسول را با محموله‌های ناسا، تجهیزات و نمونه‌های تحقیقاتی پر کرده و به زمین فرستادند. کپسول دراگون(اژدها) پس از فرود موفق در اقیانوس، توسط کارکنان شرکت اسپیس‌ایکس بازیابی شده و توسط کشتی به بندری در نزدیکی لس‌آنجلس منتقل شد تا برخی از بارهای آن برای ناسا ارسال شود.

فضاپیمای دراگون در روز 20 ژوئیه به همراه محموله‌ای شامل تجهیزات علمی، آزمایشات، ابزارها و تدارکاتی برای سکنه ایستگاه فضایی به این آزمایشگاه مدارگرد ملحق شد. این کپسول همچنین نخستین آداپتور الحاق بین‌المللی را نیز با خود انتقال داده بود که چندی پیش طی یک پیاده‌روی فضایی به ایستگاه متصل شد.

در میان محموله‌های بازگردانده شده به زمین، 12 موش هستند که برای 30 روز در ایستگاه فضایی نگهداشته شده بودند. اکنون محققان با بازگشت این حیوانات قصد دارند دی‌ان‌ای اندام آن‌ها و همچنین فرزندانشان را که در فضا متولد شده‌اند، بررسی کنند.

نتایج این بررسی به محققان در درک بهتر تاثیرات ریزگرانش بر فعالیت دی‌ان‌ای کمک خواهد کرد.

فضانوردان این هفته قصد دارند یک پیاده‌روی فضایی دیگر را برای برداشتن یک رادیاتور کنترل گرمایشی انجام دهند که دیگر مورد نیاز نیست و همچنین حداقل یک دوربین وضوح بالا را بر روی فضای بیرونی ایستگاه متصل کنند. برداشتن این رادیاتور به حفظ آن در برابر ضایعات فضایی و حفظ آن به عنوان یک لوازم یدکی برای استفاده در آینده کمک خواهد کرد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =