اعضای هیئت رییسه فراکسیون زنان مجلس دهم با حضور در میزگردی در خبرآنلاین ضمن نقد عمل‌کرد صدا و سیما در مورد زنان ورزشکار تأکید کردند رسانه ملی چهره زن ایرانی را منفعل ترسیم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی و سیده‌فاطمه ذوالقدر اعضای هیئت رییسه فراکسیون زنان و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این میزگرد ضمن تشریح عملکرد این فراکسیون در چندهفته آغازین فعالیت خود بر تغییر دیدگاه ایجاد اشتغال توسط دولت تأکید کردند.

پراونه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس دهم گفت: حدود یک ماهی است که فراکسیون شکل گرفته است و در این مدت در تلاش بودیم تا اولویت‌هایی که جامعه زنان نیازمند آن هستند را مشخص کنیم زیرا قانون کم نداریم ولی این قوانین یا اجرا نمی‌شوند و یا به اصلاح نیاز دارند.

وی به جلسه‌های فراکسیون با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، خانه احزاب و سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه زنان اشاره کرد و افزود: اولویت ما بر قانونگذاری جدید نیست و تلاش خواهیم کرد تا قوانین مصوب به اجرا درآیند.

همچنین طیبه سیاوشی نایب‌رییس اول فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نیز درباره چگونگی تعیین اولویت‌های برنامه عمل این فراکسیون گفت: در جلساتی که با خانم مولاوردی داشتیم قرار شد اطلاعات اطلس جامع زنان که توسط این معاونت تهیه و تدوین شده در اختیار فراکسیون قرار گیرد تا مبنایی برای برنامه‌ریزی‌های مجلس نیز باشد و به نظر می‌رسد اطلس جامع زنان بسیار راهگشا خواهد بود.

سیده‌فاطمه ذوالقدر عضو هیئت رییسه فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به جلسات مستمر این فراکسیون در روزهای سه‌شنبه اشاره کرد و توضیح داد: بحث‌های مهمی را با آقای علی ربیعی‌، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به ویژه در مورد بیمه زنان خانه‌دار، سطح معیشت کارگران، حق مسکن، زنان سرپرست خانوار ، اولویت‌دادن به آموزش مهارت به زنان سرپرست خانوارمطرح کردیم.

اعضای هیئت رییسه فراکسیون زنان در بخش دیگری از این میزگرد به نقد عمل‌کرد صدا و سیما در انعکاس زنان و جایگاهشان در جامعه پرداختند.

پروانه سلحشوری ضمن انتقاد به رفتار مجری‌های رسانه ملی در مورد ورزشکاران زن گفت: علاوه بر رفتار نشریه یالثارات که توهین بود و به دور از اخلاق اسلامی مشکلاتی را در مورد صدا و سیما شاهد بوده‌ایم. پیشتر وقتی آقای عسگری به کمیسیون فرهنگی آمد به صورت مصداقی درباره این رویکرد صدا و سیما که زنان را جدی نمی‌گیرد و در فیلم‌ها و سریال‌ها زن ایرانی را منفعل ترسیم می‌کنند صحبت کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در قبال رفتارهای صدا و سیما درباره زنان جامعه چه باید کرد افزود: بحث توهین مجری تلویزیون به لیلا رجبی تازه اتفاق افتاده ولی پیشتر ما بحث افزایش نظارت بر صدا و سیما را مطرح کردیم زیرا عموما صدا و سیما چهره زن ایرانی به صورت منفعل ترسیم کرده و امیدواریم آقای عسگری مانند مسئولان سابق این سازمان عمل نکند.

طیبه سیاوشی نیز با اشاره به انتقاداتی که به صدا و سیما وارد است گفت: جوانان حتی برای دیدن یک مسابقه فوتبال هم به رسانه‌های ماهواره‌ای مراجعه می‌کنند زیرا رفتار تلویزیون با مخاطبانش خارج از احترام است.

ذوالقدر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز در این‌باره تأکید کرد: آقای عسگری در جلسه با کمیسیون فرهنگی فقط بر این عبارت تأکید می‌کرد که ما بودجه نداریم و فقط تقاضای بودجه را طرح کرد. اما واقعیت این است که اگر تلویزیون از بطن و متن جامعه برنامه بسازد قطعاً مردم نیز به آن اقبال خواهند داشت و اینگونه بسیاری از مشکلات مالی این رسانه برطرف می‌شود.

مشروح این میزگرد به زودی در خبرآنلاین منتشر می‌شود.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    7 0
    چون میخواهند زن ایرانی منفعل باشد،نهایت ارزویشان بردن زنان ایرانی به پستوی خانه هاست.با تصویب قوانینی به ظاهر به نفع زنان مانند کاهش ساعت کار یا افزایش مرخصی زایمان در نهایت باعث اخراج وعدم بکار گیری زنان ودر نتیجه خروج زنها از اجتماع خواهند شد
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    زنانی که در سریالهای تلویزیون ایران دیده ام و میبینم، شبیه کمتر از پنج درصد زنانی هستند که تابحال دیده ام
  • بی نام A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    1 0
    متاسفانه با از کار انداختن نیمی از جامعه کار کرد نیم دیگر جامعه را کم اثر ونا کار امد کرده ایم