۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

درگذشت زنده‌یاد داود رشیدی موجی از پیام‌های تسلیت را به همراه داشته است..

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به فاصله یک روز از درگذشت بازیگر پیشکسوت تئاتر،‌ سینما و تلویزیون،‌ انجمن بازیگران خانه سینما، انجمن عکاسان خانه سینما و مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری پیام‌های تسلیتی را منتشر کرده‌اند

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در پیامی درگذشت داود رشیدی بازیگر کهنه کار سینمای ایران را تسلیت گفت.

 در پیام تسلیت سید مصطفی ابطحی آمده است:

داوود رشیدی بازیگری از جنس مردم بود و گواه این مدعا نقش های ماندگاری است که در ذهن مخاطبان و تاریخ عرصه سینما و هنرهای نمایشی این مرز و بوم به ثبت رسیده است. از شش انگشتی تکرار نشدنی سریال هزار دستان تا خجه ممد فیلم شیلات و نقش آفرینی در بی بی چلچله و هنرنمایی در اثر ماندگار کمال الملک همه و همه بخشی از تاریخ هنری این کشور را تشکیل می دهد.

سینمای ایران امروز نه تنها یک بازیگر کهنه کار که یک اندیشمند فرهنگی را از دست داده است. این فقدان بزرگ را به همسر و فرزند استاد رشیدی تسلیت می گویم و از خدای منان برای آن فرهیخته ی گرامی علو درجات را خواستارم.

 

همچنین انجمن عکاسان سینمای ایران هم در پیامی ضایعه درگذشت داوود رشیدی را تسلیت گفتند.

در متن این پیام امده است:انجمن عکاسان سینمای ایران،ضایعه درگذشت استاد داوود رشیدی را به جامعه هنری و خانواده محترم ایشان تسلیت می گوید،از خداوند سبحان برای ان مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر ارزومندیم.


متن پیام تسلیت انجمن بازیگران سینما نیز به این شرح است:

بازگشت همه به سوی اوست سینمای ایران در کمال تاسف و دردمندی یکی از بزرگترین استادان هنر بازیگری خود را از دست داد. بازیگر پیشکسوت و ارزشمند هنر نقش آفرینی " استاد داود رشیدی " پس از طی دوران سخت بیماری، چشم بر هم نهاد و از میان ما به سوی آرامشی جاودان سفر کرد.انجمن بازیگران سینمای ایران سوگ از دست دادن این هنرمند ملی و چهره ماندگار را که بی تردید از رفیع ترین قله های فرهنگ و هنر ایران زمین بود، به خانواده ایشان به ویژه سرکار خانم احترام برومند و سرکار خانم لیلی رشیدی، همکاران عزیز و تمامی مردم هنردوست کشورمان تسلیت عرض می کند. پیکر این استاد بزرگ روز یکشنبه 7 شهریور ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد. همچنین مجلس ختم زنده یاد نیز روز سه شنبه 9 شهریور از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می گردد. روحش شاد و یادش گرامی

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =