کرباسیان:سیاست گمرک ایجاد اتوبان برای تولید است

رییس کل گمرک گفت:زمان ترخیص برای واحدهای تولیدی به کمتر از دو ساعت رسیده است.

رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران كه وزير اقتصاد را در سفر به استان آذربايجان شرقي همراهي مي‌كند، اقدامات گمرك جمهوري اسلامي ايران را تشريح كرد و گفت: 33 نوع عوارض و 65 نوع معافيت گمركي در كشور وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود كرباسيان كه در محل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي سخن مي‌گفت،با اشاره به اينكه در كشور ما 33 نوع عوارض و 65 نوع معافيت وجود دارد، گفت: هنوز كه هنوز است نمي‌توانيم گواهي مبدأ بگيريم.
مسعود كرباسيان افزود: در بخش توليد ضمانت‌نامه 11 ماهه براي مواد اوليه داده مي‌شود و زمان ترخيص براي واحدهاي توليدي به كمتر از دو ساعت رسيده است.
وي درخصوص استاندارد تأكيد كرد: توافق شده كه حداكثر در مدت هشت روز استاندارد بايد جواب كالاها را ارائه دهد و نمي‌توان كالاي مردم را در گمرك بيش از مدت قانوني نگهداريم.
رئيس كل گمرك با اشاره به اينكه سياست گمرك ايجاد اتوبان براي توليد است، ادامه داد: سياست‌هاي ما كامل‌ترين در بخش توليد است.
كرباسيان با بيان اينكه همراه با دولت  از توليد حمايت مي‌كنيم، تأكيد كرد: درخصوص قاچاق بايد سخت‌گيري شود و از هفته ديگر تمام واردات كالا به بازرسي كالا متصل مي‌شود و از اتاق بازرگاني نيز درخواست كرده‌ايم كه گواهي مبدأ را الكترونيكي كند تا آسان‌سازي و روان‌سازي انجام گيرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =