تلاش ناموفق آکسفورد برای یافتن نامحبوب‌ترین واژه زبان انگلیسی

در حالی که قرار بود در یک نظرسنجی سرگرم‌کننده واژه‌ای با کم‌ترین میزان محبوبیت در زبان انگلیسی پیدا شود، سوءاستفاده گسترده و استفاده‌های نابه‌جا سبب شد که لغت‌نامه آکسفورد خیلی زود به این داستان خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناشر سرشناس لغت‌نامه‌های انگلیسی چندی پیش کاربران وب‌سایت خود را دعوت کرده بود تا با شرکت در یک نظرسنجی نامحبوب‌ترین واژه انگلیسی را انتخاب کنند. یکی از اهداف این نظرسنجی آشکار کردن اختلافات میان کشورها، نسل‌ها و جنسیت‌ها بود.

با آغاز این نظرسنجی خیلی زود واژه «Moist» به معنای نمناک در استرالیا، آمریکا و انگلستان در صدر فهرست ایستاد. این واژه پس از آن جای خود را به «Brexit / برگزیت» داد و جایگاه سوم نیز به واژۀ «British» رسید. اما این نظرسنجی پس از یک روز به دلیل سوءاستفاده‌های گسترده به پایان راه رسید و بسته شد.

به نظر می‌رسد که بسیاری از این فرصت برای بیان دیدگاه خود درباره مسائل مختلف استفاده کرده‌اند و ماهیت اصلی ماجرا برای درگیر شدن با واژه‌ها و زبان انگلیسی در این نظرسنجی رنگ باخته است.

البته این ناشر به صورت واضح توضیح نداد که استفاده از چه واژه‌هایی سبب‌ساز خاتمۀ نظرسنجی شده است اما اعلام کرد که واژه‌های منتخب از نظر مذهبی توهین‌آمیز بوده‌اند.

دان استوارت مدیر بازاریابی جهانی لغت‌نامه‌های آکسفورد گفت: «ما واژه‌هایی رکیک و توهین‌آمیز را فیلتر کردیم، اما این کار کافی نبود و سوءاستفاده‌های گسترده سبب شد که عملاً نتیجه نظرسنجی غیرقابل استفاده شود.»

منبع: گاردین / 26 اوت

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 0
    چه كار جالبى بوده، كاش تا آخر ادامه پيدا مى كرد و نتايج مشخص ميشد